Własny biznes to bezpieczna przyszłość?
2017-06-12 12:16
Własna firma to sposób na bezpieczną przyszłość © thodonal - Fotolia.com
Przeczytaj także: Firmy rodzinne. Sukcesja bez planu to ryzykowne posunięcie
26 proc. ankietowanych wskazało, że własny biznes wymaga umiejętności niezbędnych do rozwijania produktów i usług, co piąty (21 proc.) zwrócił uwagę na konieczność posiadania pasji związanej z planowaną działalnością, a 14 proc. - na wsparcie ze strony najbliższych.Odpowiedzi polskich respondentów są w zasadzie podobne do opinii wyrażanych przez ankietowanych z innych krajów europejskich, którzy uważają, że własny biznes w przeważającej mierze należy oprzeć o przejrzystą wizję rozwoju oraz odpowiednie nakłady finansowe. Różnice pojawiają się w przypadku kwestii związanych z umiejętnościami przywódczymi i zarządzania ludźmi. Okazuje się, że przedsiębiorcy z pozostałych krajów przywiązują do nich zdecydowanie większą wagę niż Polacy. Dla przykładu, są one istotne dla 30 proc. Czechów i 27 proc Niemców. W przypadku respondentów z Polski odsetek ten sięga zaledwie 9 proc.
fot. mat. prasowe
Najważniejsze elementy potrzebne podczas otwierania firmy
„Własny biznes to konieczność koordynacji niezliczonych spraw i zadań, przy bardzo ograniczonych zasobach – czasu, finansów, ludzi. Wtedy decydujemy też w co zainwestować posiadany kapitał. Dlatego tak istotne już na starcie jest zadbanie o narzędzia, które pomogą nam w realizacji tych zadań i pozwolą natychmiast reagować na potrzeby zmieniającego się rynku. Mobilne biuro w smarfonie, laptopie czy tablecie z wideorozmowami Skype i znanymi aplikacjami Office, dostępnymi zawsze i na każdym urządzeniu, czy elastyczna moc obliczeniowa bez kosztownych inwestycji w serwery to narzędzia przewagi konkurencyjnej dostępne od ręki. Dzięki rozwiązaniom w chmurze, firmy MŚP zyskują dostęp do zaawansowanych, ale prostych w obsłudze rozwiązań, bez czasochłonnych wdrożeń i kosztownych inwestycji, gwarantujących poziom bezpieczeństwa, jaki trudno byłoby im osiągnąć na starcie działalności” – przekonuje Tomasz Dorf, odpowiedzialny za segment MŚP w polskim oddziale Microsoft.
Własny biznes to bezpieczeństwo
Wśród powodów tworzenia własnej firmy 40 proc. polskich przedsiębiorców przyznało, że chce czuć się bezpieczniej w przyszłości. 33 proc. stwierdziło, że „bycie na swoim” zapewnia im również korzystniejszy, w porównaniu do innych form zatrudnienia, poziom równowagi między pracą a domem. Właśnie na tę kwestię kładą największy nacisk przedsiębiorcy europejscy (31 proc.).
Przydatne linki:
- Niezbędnik firmowy
- Własna firma
- Składki ZUS - działalność gospodarcza
Kolejnym motywem otwierania własnego biznesu jest po prostu chęć zdobycia pracy, co przyznaje 33 proc. polskich respondentów. W tym przypadku średnia europejska jest dużo niższa, bo sięga 18 proc.
fot. mat. prasowe
Powody rozwoju własnej firmy
Co ciekawe, 29 proc. właścicieli polskich firm zwraca uwagę, że rozpoczęcie działalności łączy ze znalezieniem niszy rynkowej, dotychczas niezagospodarowanej przez innych. Właśnie takie były początki firmy Pan Hipcio.
„Inspiracją do stworzenia klubu malucha, gdzie dwulatki mogłyby twórczo spędzić czas w gronie rówieśników i pod opieką zaufanych osób, była obserwacja istniejącej oferty, która po prostu nie spełniała naszych oczekiwań. Pomyślałyśmy, że takich rodziców może być więcej” – mówi Dorota Łoboda, współzałożycielka klubu.
Firma zaczęła od pierwszych inwestycji w pomoce dydaktyczne oraz wynajem sali, gdzie właścicielki same prowadziły zajęcia dla dzieci. Beata Ciszkowska, współzałożycielka firmy zwraca uwagę na rolę technologii:
„W Excelu tworzymy bazę klientów i grafik zajęć. W PowerPoincie przygotowujemy prezentacje dla rodziców i dzieci. W edytorze tekstów zbieramy plany zajęć, karty pracy i raporty. Dzięki aplikacji OfficeLens w banalnie prosty sposób skanujemy dokumenty telefonem. To wszystko wrzucamy w chmurę OneDrive i współdzielimy, tak by każda z nas miała do wszystkiego dostęp zawsze i wszędzie”.
Wzrost oparty na pasji
Badania wskazują również, że 53 proc. polskich przedsiębiorców łączy wzrost firmy z realizacją własnych pasji i samorozwojem – np. doskonaleniem rzemiosła, czy dodatkowym czasem na sprawy prywatne.
Firma Uzerai oferuje luksusowe marki biżuterii i akcesoriów. Filozofia spółki polega na zderzeniu sztuki, mody, prestiżu, tradycyjnego rzemiosła i awangardowej bezkompromisowości. Reprezentowane przez UZERAI nazwiska to najbardziej uznani współcześni projektanci i najbardziej ekskluzywne marki.
„Zajmujemy się sprzedawaniem luksusowej biżuterii od ponad 15 lat. Na początku była pasja. Pięć lat temu otrzymaliśmy zaproszenie od Farfetch.com i jako pierwszy butik w Polsce zostaliśmy partnerem tego portalu. Wtedy w naszym biznesie technologia zaczęła odgrywać rolę podstawową - dzięki niej udał nam się przekroczyć fizyczne granice butiku i dotrzeć do takich klientów jak księżna Arabii Saudyjskiej, aktor Mark Wahlberg, czy piłkarz reprezentacji Hiszpanii Fernado Torres. Bez technologii nie byłoby to dla nas nigdy możliwe” – mówi Piotr Walasek, właściciel UZERAI.
fot. mat. prasowe
Badania Ipsos MORI 2017 „Nowoczesne IT w MŚP”. Wybrane statystyki.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (2)
-
opiekunnestbank / 2017-06-21 13:34:45
Szanowny Panie, jeżeli jest Pan zainteresowany otwarciem placówki partnerskiej Nest Banku, to po szczegóły zapraszam na naszą stronę: nestbank.pl/o-nas/siec-partnerska.html Korzyści jakie płyną z takiej formy współpracy, to m.in.: prowadzenie działalności konkurencyjnej poza placówką, prowadzenie sprzedaży mobilnej oraz telemarketingu czy też profesjonalne szkolenia produktowe.
Gdyby pojawiły się jeszcze jakieś pytania, pozostaję do dyspozycji.
Pozdrawiam,
Opiekun Klienta Nest Bank
nestbank.pl [ odpowiedz ] [ cytuj ]