Która reklama wideo przykuwa uwagę?
2017-06-13 14:42
Która reklama wideo przykuwa uwagę? © contrastwerkstatt - Fotolia.com
Przeczytaj także: Kto ogląda reklamy wideo banków?
Reklama wideo meblami stoi
Z analizy Gemius wynika, że największą oglądalność zyskała reklama wideo promująca sieć Ikea. Okazuje się, że spoty wnętrzarskiego giganta dotarły aż do 5 mln osób, a więc obejrzał je niemal co piąty polski internauta surfujący w sieci za pośrednictwem laptopa lub komputera stacjonarnego (źródło: gemiusAdReal). Ikea zgarnia również medal, jeżeli chodzi o rekordową liczbę odsłon, których było aż 15,1 mln. Drugie miejsce przypadło w udziale Zalando, którego spoty trafiły do 4,6 mln osób i doczekały się 13,6 mln odsłon. Na ostatnim miejscu podium uplasował się Lidl, którego kreacje obejrzało 2,9 mln osób. Jeżeli jednak chodzi o liczbę wyświetleń (7,7 mln), to wyraźnie ustępuje on jednej ze swoich największych konkurentek - materiały Biedronki odtworzono 13,3 mln razy.
Facebook i YouTube reklamują najczęściej
Spoty sklepów i sieci handlowych docierały do oglądających przede wszystkim poprzez Facebooka i YouTube’a. W tych serwisach reklama wideo analizowanej branży była oglądana najczęściej. Na stronie Facebook.com reklamy branży handlowej odtwarzało 6,6 mln osób, generując 49,1 mln wyświetleń. Youtube.com odnotował 5,3 mln oglądających, którym spoty zachęcające do zakupów wyświetliły się 18 mln razy. TOP3 wydawców zamykają serwisy Grupy Wirtualna Polska, w których na kreacje sektora handlowego natrafiło 2,4 mln osób.
Reklamy wideo online promujące marki branży handlowej oglądało w kwietniu 14,3 mln osób – to 52,2 proc. polskich internautów, którzy wygenerowali 149,3 mln odsłon. Firma Gemius poddała analizie dane z kwietnia 2017 roku zebrane wśród polskich internautów w wieku 7-75 lat korzystających z komputerów stacjonarnych i laptopów.
fot. mat. prasowe
Branża handlowa w reklamie wideo online
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)