Bankowość online: ataki DDoS kosztują krocie
2017-06-21 10:57
Karty płatnicze © fot. mat. prasowe
Cyberataki wymierzone w bankowość online pociągają za sobą bardzo poważne konsekwencje finansowe. Ostatni raport Kaspersky Lab dowodzi, że koszty, jakie ponosi bank w następstwie zaledwie jednego incydentu związanego z serwisem e-bankowości to - bagatela - 1 754 000 dolarów. To dwukrotnie więcej niż sięgające 825 000 dolarów koszty odzyskania sprawności po ataku z udziałem szkodliwego oprogramowania.
Przeczytaj także: Ataki ddos: jak chronić firmę?
Raport Kaspersky Lab nie pozostawia złudzeń - cyberataki wymierzone w bankowość online pociągają za sobą dodatkowe koszty. Kosztuje sam incydent, ale kosztują też utrata i wyciek danych, nie mówiąc już o nadszarpniętej reputacji, której odbudowanie będzie też czasochłonne. Szczególnie dotkliwe mogą okazać się ataki DDoS, których celem jest najczęściej sparaliżowanie funkcjonowania bankowych witryn internetowych.Raport dowodzi również, że w przypadku ataków wycelowanych w zasoby organizacji to właśnie sektorowi bankowemu obrywa się najbardziej. Wyraźnie pokazują yo liczby. I tak np. w przypadku niemal połowy banków (49%), które stanowiły cel ataku DDoS, ucierpiała również ich publiczna strona internetowa (w porównaniu z 41% instytucji niefinansowych), a w przypadku 48% — serwisy bankowości online.
Banki bardziej niepokoją się atakami na swoje serwisy bankowości online niż innymi zagrożeniami. Jednak według raportu ataki DDoS znajdują się dopiero na trzecim miejscu, za obawami dotyczącymi szkodliwego oprogramowania i ataków ukierunkowanych, mimo że odzyskanie sprawności po takim ataku jest bardziej kosztowne niż w porównaniu z atakiem przy użyciu szkodliwego oprogramowania.
Odzyskanie sprawności po ataku DDoS jest również kosztowniejsze dla banków niż organizacji niefinansowych. Z raportu wynika, że incydent DDoS może kosztować instytucję finansową 1 172 000 dolarów, jeśli chodzi o koszty odzyskania sprawności, podczas gdy dla firm z innych sektorów jest to 952 000 dolarów. Dla 17% instytucji finansowych najbardziej niepokojącą konsekwencją cyberincydentu są problemy wizerunkowe i utrata reputacji firmy.
fot. mat. prasowe
Karty płatnicze
Kirył Iłganajew, szef działu Kaspersky DDoS Protection, Kaspersky Lab, powiedział:
W sektorze bankowym reputacja jest na wagę złota, a bezpieczeństwo idzie w parze z tą kwestią. Jeśli serwisy internetowe banku staną się celem ataku, klienci będą się wahać, zanim powierzą takiemu bankowi swoje pieniądze, dlatego skutki tego rodzaju ataku mogą być niezwykle destrukcyjne. Jeśli banki chcą uniknąć kosztów incydentu naruszenia bezpieczeństwa bankowości online, muszą w pierwszej kolejności lepiej przygotować się na zagrożenia, jakie ataki DDoS stanowią dla ich serwisów bankowości online. Zagrożenie to powinno znaleźć się wyżej na liście priorytetów bezpieczeństwa banków.
Przeczytaj także:
Digitalizacja banków nabiera tempa. Koniec tradycyjnej bankowości?
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)