PR w branży motoryzacyjnej
2006-04-05 12:40
Przeczytaj także: Jak branża PR ocenia dziennikarzy?
Aż 73% procent dziennikarzy często lub bardzo często korzysta z materiałów prasowych od firm. Pod warunkiem jednak, że materiały te spełniają ich oczekiwania i odznaczają się wysokim poziomem merytorycznym.Błędy pracowników PR
Zapytano dziennikarzy co sprawia, że odrzucają materiał prasowy nie wykorzystując go. Okazuje się, że najczęściej odrzucane są materiały, które przypominają reklamę, zawierają zbyt wiele pochwał w stosunku do faktów, które mogą być ich uzasadnieniem. Dziennikarzy drażni styl pisania komunikatów prasowych określany jako "reklamowa papka". Jako istotne czynniki wskazano brak istotnych informacji w materiałach PR i niedostosowanie tematu do potrzeb dziennikarza, brak fachowych informacji i merytorycznej treści. Informację może zdyskwalifikować także brak zdjęć, przesadna długość materiału, błędy merytoryczne, niekompletne dane oraz nieaktualność komunikatu. Co ciekawe, tylko jeden z dziennikarzy podał brak miejsca do ich publikacji jako powód odrzucania informacji.
Skąd dziennikarze czerpią informacje o firmach i produktach
Jako podstawowe źródło pozyskiwania informacji dziennikarze wskazali Internet. Z deklaracji wynika, że bardzo często wykorzystują oni także materiały prasowe od firm, informacje uzyskane na konferencjach prasowych oraz informacje ze stron www danej firmy. Warto więc zadbać o to, aby na własnych stronach internetowych umieszczać aktualne i wyczerpujące informacje, jak również o to, aby takie informacje o naszej firmie i produktach znalazły się na portalach i wortalach.
PR w motoryzacji - kilka faktów:
• 64% dziennikarzy uważa, że pracownicy PR zbyt rzadko kontaktują się z nimi telefonicznie, 44% uważa, że przedstawiciele firm zbyt rzadko kontaktują się z nimi w formie spotkań bezpośrednich,
• 36% dziennikarzy twierdzi, że otrzymuje od firm zbyt mało materiałów prasowych,
• 49% dziennikarzy stwierdza, że otrzymuje od firm zbyt mało zdjęć,
• 31% dziennikarzy uważa, że materiały PR, które otrzymują, są za długie,
• Tylko 9% dziennikarzy ocenia zagraniczne materiały prasowe lepiej niż polskie, aż 20% uważa zagraniczne materiały za gorsze,
• Dziennikarze preferują e-mail jako najwygodniejszą drogę kontaktu z firmami (43 wskazania na 57 odpowiedzi).
oprac. : Joanna Kujawa / eGospodarka.pl