Podróż samochodem, czyli kawa i hot dogi
2017-07-03 14:04
Kierowcy najczęściej wybierają kawę © magdal3na - Fotolia.com
Przeczytaj także: Nowy trend: picie kawy ze spożywczego
41% polskich kierowców deklaruje, że w trasie wybiera przede wszystkim lokale sieciowe, a 43% przyznaje się do posiadania swoich ulubionych miejsc. Zaledwie co piąty ankietowany stwierdza, że woli zjeść w samochodzie, nie robiąc sobie postoju. Okazuje się również, że w czasie podróży nie przywiązujemy szczególnej wagi do wartości odżywczych i kaloryczności spożywanych produktów. Dlatego też w trasie królują hot dogi, zapiekanki, hamburgery i inne fast foody, które wybieramy głównie ze względu na tempo podania.Jeśli podróż samochodem, to także kawa. Prawie połowa Polaków przyznaje, że nigdy z niej nie zrezygnuje, a 80% na trasach dłuższych niż 150 km kupuje ją zawsze lub bardzo często. Spożywania posiłków w samochodzie nie akceptuje co trzeci kierowca.
Najbardziej istotnymi aspektami przy wyborze miejsca na posiłek są dla respondentów: świeżość serwowanych produktów oraz czystość lokalu. Najmniej istotnym aspektem jest możliwość zakupu posiłku w systemie drive-through.
fot. mat. prasowe
Najczęściej wybierane produkty na trasie
Z naszego badania wynika, że kierowcy nie oczekują od miejsc gastronomicznych na trasie specjalnych udogodnień, takich jak np. specjalna oferta dla dzieci, kąciki zabaw dla najmłodszych czy możliwość zakupienia potraw dostosowanych do różnych wymogów dietetycznych. Jedzenie w trakcie podróży ma spełniać dwa podstawowe warunki: ma być świeże i szybko podane. Dlatego właśnie królują hot dogi. Jednocześnie warto zauważyć, że kierowcy wskazują na potrzebę większej różnorodności potraw – np. wzbogaceniu oferty o większy wybór zup, pierogów czy sałatek. Być może obecne wybory posiłków bazujące głównie na hot dogach, zimnych słodkich przekąskach czy jedzeniu typu fast food są determinowane przez ograniczone oferty na stacjach – komentuje Adam Ciołek z ARC Rynek i Opinia, kierownik projektu.
Informacje o badaniu:
Badanie zostało zrealizowane w maju 2017 roku przez ARC Rynek i Opinia metodą CAWI na celowej próbie N=1051 kierowców, którzy w ciągu ostatniego roku odbyli co najmniej 3 podróże samochodem na odległość co najmniej 150 km oraz podczas co najmniej jednej z nich skorzystali z zakupu posiłku lub przekąsek.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)