Koniunktura konsumencka VII 2017
2017-07-20 11:31
Nastroje polskich konsumentów nieco osłabły © Stepan Popov - Fotolia.com
Z comiesięcznego badania Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w lipcu bieżącego roku nastroje polskich konsumentów nieco osłabły. Pikowały m.in. bieżące oceny możliwości dokonywana ważnych zakupów i sytuacji finansowej gospodarstwa domowego.
Przeczytaj także: Koniunktura konsumencka VI 2017
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), a więc ten, który w sposób syntetyczny opisuje obecne tendencje konsumpcji indywidualnej okazał się o 0,8 p. proc. niższy niż w czerwcu i ukształtował się na poziomie 4,0.Spadek wartości wskaźnika był wynikiem gorszych niż przed miesiącem ocen obecnej możliwości dokonywana ważnych zakupów i obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (spadek odpowiednio o 2,9 i 2,6 p. proc.). Natomiast dla pozostałych składowych wskaźnika odnotowano wartości nieco wyższe (wzrost w zakresie od 0,1 do 0,8 p. proc.).
W porównaniu do lipca 2016 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 9,6 p. proc.
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej spadł o 0,5 p. proc. w stosunku do czerwca i ukształtował się na poziomie 1,3.
Wartości niższe niż przed miesiącem wystąpiły dla składowych dotyczących przyszłego poziomu bezrobocia i możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy (spadek odpowiednio o 1,6 i 1,1 p. proc.). Wartości pozostałych składowych wskaźnika były nieco wyższe niż przed miesiącem (w zakresie do 0,7 p. proc.).
fot. mat. prasowe
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej
W lipcu br. WWUK osiągnął wartość o 11,9 p. proc. wyższą, niż w analogicznym miesiącu 2016 r.
Przeczytaj także:
Jakie nastroje konsumentów w listopadzie 2024?
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)