eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyInternet jednym z głównych źródeł widomości

Internet jednym z głównych źródeł widomości

2006-04-10 12:42

Badania przeprowadzone w Stanach Zjednoczonych wykazały, że 54 proc. amerykańskich użytkowników Internetu korzystających z informacji dostępnych w sieci jest zarejestrowanych na stronach newsowych. Tylko 6 proc. z nich zapłaciło za dostęp do tych treści (videoklipów, artykułów albo dzienników z wiadomościami). Blisko jedna czwarta odbiorców wiadomości online określiło osobiste preferencje na stronie newsowej, aby otrzymywać skrót najważniejszych wiadomości - news alerts. 30 proc. tych, którzy to zrobili, otrzymuje nagłówki lub skróty najważniejszych wiadomości.

Przeczytaj także: Najpopularniejsze media wg interneutów

Prawie 50 milionów Amerykanów wykorzystuje Internet jako źródło newsów. Ci, którzy mają szybki dostęp do Internetu częściej korzystają z newsów online (43 proc.) niż ci, którzy mają dostęp dial-up (26 proc.).

W badaniu przeprowadzonym w grudniu 2005 roku zapytano Amerykanów z którego źródła informacji przeważnie korzystają – lokalnej TV, krajowej TV, radia, lokalnej gazety, krajowej gazety czy Internetu. Okazało się, że 83 proc. Amerykanów korzysta przynajmniej z jednego z tych źródeł, w tym 56 proc. korzysta z dwóch do czterech źródeł. Najbardziej popularnym źródłem informacji pozostaje TV, a dalej radio i lokalna gazeta. Podobnie użytkownicy Internetu szerokopasmowego korzystają najczęściej z TV i radia, ale z wiadomości online korzystają częściej (43 proc.) niż z lokalnej gazety(38 proc.) i w niemal takim samym stopniu co z informacji podawanych w krajowej TV(49 proc.) i radiu ( 49 proc.)

Badanie wykazało, że użytkownicy Internetu szerokopasmowego w Stanach Zjednoczonych logują się do sieci częściej i wykonują szerszy zakres działań niż użytkownicy z dostępem dial-up. Okazało się także, że wśród korzystających z Internetu szerokopasmowego można wyodrębnić grupę bardziej aktywnych użytkowników nazwanych „high-powered”( tych, którzy przyznali się do wykonania 4 lub więcej czynności w sieci dziennie, podczas gdy średnia wynosiła 3). Ci najbardziej aktywni użytkownicy Internetu stanowią 40 proc. całej populacji użytkowników domowych Internetu szerokopasmowego i 44 proc. wszystkich użytkowników Internetu, którzy otrzymują wiadomości . Są oni lepiej wykształceni i mają wyższe dochody niż inni Amerykanie, są częścią „elity informacji”, która decyduje jak będzie się rozwijać dostarczanie newsów i informacji w sieci. Aż 71 proc. z tych najbardziej aktywnych użytkowników Internetu korzysta codziennie z serwisów newsowych w sieci, 59 proc. z lokalnej TV, 53 proc. z radia, 52 proc. z TV krajowej, 43 proc. z lokalnej gazety i 21 proc. z krajowej gazety.

Pytani z jakich źródeł w sieci korzystają najczęściej, użytkownicy Internetu odpowiedzieli, że są to strony internetowe krajowych stacji telewizyjnych takich jak CNN czy MSNBC (odpowiedziało tak 46 proc. wszystkich badanych i 52 proc. Amerykanów korzystających z Internetu szerokopasmowego), strony internetowe Yahoo! czy Google (odpowiednio - 39 proc. i 44 proc.), strony lokalnych dzienników (odpowiednio 32 proc i 36 proc.), strony lokalnych stacji telewizyjnych (odpowiednio 31proc. i 33 proc.) i strony krajowych gazet (20 proc. i 24 proc.).

Wśród wszystkich użytkowników Internetu w Stanach Zjednoczonych 22 proc. przyznało się do odwiedzenia przynajmniej raz newsowych stron zagranicznych i stron nietradycyjnych, a wśród użytkowników Internetu szerokopasmowego przyznało się do tego 25 proc. ankietowanych.

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: