Reklamodawcy w TV: farmacja i długo długo nic
2017-08-31 12:32
Reklama w TV © 0meer - Fotolia.com
Przeczytaj także: Reklamodawcy w TV: w 2016 r. rządził Aflofarm, a kto z nim?
Najnowsze zestawienie Codemedia dowodzi, że w I połowie bieżącego roku reklamodawcy nie zdecydowali się na cięcia w budżetach reklamowych. Wszyscy wydali więcej niż rok wcześniej, a liderem wzrostów okazały się US Pharmacia Inc. i Polpharma, które powiększyły swoje wydatki na reklamę o odpowiednio 30% i 28%. To jednak nie zaszkodziło Aflofarmowi, który już po raz kolejny uplasował się na pierwszej pozycji TOP 10 z dwukrotnie wyższym GRP niż druga w kolejności Polpharma.W TOP 10 najbardziej prężnych reklamodawców dominują farmacja i FMCG. Intensywność działań tej pierwszej wynika najprawdopodobniej z zapowiadanej już od dawna ustawy, która miałaby wprowadzić ograniczenia w reklamie produktów farmaceutycznych. Jeżeli US Pharmacia Inc. utrzyma dynamikę wzrostu w drugiej połowie roku, jest szansa, że podium obejmujące cały 2017 roku przypadnie tylko tej kategorii – mówi Bartosz Zientek, Group Account Director, Codemedia.
Jeżeli chodzi o przedstawicieli sektora FMCG to w zestawieniu obejmującym pierwsze półrocze 2017 roku znaleźli się: Unilever, Nestle, Ferrero oraz Procter & Gamble i PepsiCo.
fot. mat. prasowe
Najaktywniejsi reklamodawcy
Większość reklamodawców przesunęło się w rankingu o jedną pozycję w górę lub w dół, co jest efektem niewielkich zmian w ilości wygenerowanych przez ich marki GRP – dodaje Bartosz Zientek, Group Account Director, Codemedia.
W TOP 10 uplasował się także przedstawiciel sektora handlowego – Lidl, który zanotował wzrost aktywności o 10% w porównaniu rok do roku. W zestawieniu najaktywniejszych reklamodawców w telewizji utrzymał się jeden telekom – Orange S.A.
Ranking najbardziej aktywnych reklamodawców w telewizji jest przygotowywany przez dom mediowy Codemedia raz na pół roku.
fot. mat. prasowe
Najaktywniejsi reklamodawcy H1 2017 vs H1 2016
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)