Retargeting - wskazówki i rady
2017-09-07 11:50
![Retargeting - wskazówki i rady [© Andrey Popov - Fotolia.com] Retargeting - wskazówki i rady](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/retargeting/Retargeting-wskazowki-i-rady-196579-200x133crop.jpg)
Retargeting © Andrey Popov - Fotolia.com
Przeczytaj także: Jakie pułapki kryje retargeting?
Jak zatem ocenić dostawcę retargetingu? Poniżej przedstawiamy zestawienie kilku funkcjonalności, bez których przeprowadzenie profesjonalnej kampanii retargetingowej staje się w zasadzie niemożliwością. Oto, na co należy zwrócić uwagę, dokonując wyboru dostawcy w procesie przetargowym.- Funkcjonalność cross-device, dzięki której możliwe jest śledzenie customer journey, bez względu na urządzenie, przeglądarkę internetową czy aplikacje, których używa klient.
- Technologia predyktywna, wykorzystująca szczegółowe dane na temat klientów i umożliwiająca tym samym wysyłanie personalizowanej oferty we właściwym czasie.
- Skuteczne narzędzie rekomendacyjne, automatycznie prezentujące inne produkty i oferty, które nie były wcześniej przeglądane, a które mogą potencjalnie zainteresować klienta.
- Dynamiczna i efektywna technologia kreacji, dostarczająca personalizowane reklamy w czasie rzeczywistym, zoptymalizowanym dla każdego klienta, bez względu na wydawcę, czy typ urządzenia z jakiego korzysta.
fot. Andrey Popov - Fotolia.com
Retargeting
Marki i marketerzy coraz chętniej uwzględniają technologię retargetingową w swoich strategiach sprzedażowych.
W celu osiągnięcia prawdziwego, omnichannel’owego efektu działań promocyjnych, partner retargetingowy powinien dostarczać dynamiczne reklamy w tych miejscach w Internecie, które klienci regularnie odwiedzają, na przykład:
- Strony Web oraz formaty natywne z pełnym zakresem formatów w standardzie IAB i formatów natywnych, co może wygenerować 13-krotny zwrot z inwestycji na reklamę. To, co liczy się najbardziej to ogromny zasięg wśród desktopowych i mobilnych wydawców.
- Social media z uwzględnieniem Facebook i Instagram Dynamic Product Ads, co powoduje wzrost sprzedaży o średnio 12 proc.
- Aplikacje mobilne, wykorzystujące reklamy – ponownie angażują użytkowników i generują sprzedaż w aplikacji. Wskaźnik konwersji wynosi w tym przypadku 38 proc.
Podejście omnichannel’owe pozwala na nawiązanie kontaktu z klientami i przypominanie im o ich intencji zakupowej, bez względu na to, gdzie „internetowa podróż” ich zaprowadzi.
Retargeting jest bardzo wpływowym narzędziem performance marketing’u – choć nie wszyscy retargeterzy mierzą sukces w ten sam sposób. Na koniec dnia każdy marketing manager chce znać efekty zrealizowanych działań. Dobry partner już na początku realizacji kampanii powinien wskazać, jakie wskaźniki w najlepszy sposób opiszą osiągnięte wyniki. Wyboru można dokonać pomiędzy dwoma popularnymi modelami cenowymi:
- Koszt za impresję (CPM) – w tym modelu rozliczeniu podlega liczba impresji, co oznacza, że reklamodawcy są obciążani kosztem, wówczas gdy użytkownik zobaczy jego reklamę. Ten model lepiej sprawdza się w kampaniach brandingowych niż sprzedażowych.
- Koszt za klik (CPC) ) – reklamodawca płaci, kiedy klient klika na reklamę lub dokonuje zakupu. Jest to przejrzysty system mierzenia efektywności kampanii typu performance, pozwalający na powiązanie efektów kampanii ze sprzedażą.
![Remarketing - jak skutecznie podążać za klientem [© Coloures-Pic - Fotolia.com] Remarketing - jak skutecznie podążać za klientem](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/remarketing/Remarketing-jak-skutecznie-podazac-za-klientem-219431-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)