Obalamy 6 mitów nt. programmatic buying
2017-09-08 00:25
Marketing internetowy © peshkova - Fotolia.com
Wprawdzie programmatic buying to dość młode narzędzie, dopiero od kilku lat przecierające swoje szlaki w marketingu internetowym, to jednak ten czas wystarczył, aby narosło wokół niego wiele mitów. Oto 6 najczęściej spotykanych i nie do końca słusznych opinii.
Przeczytaj także: Programmatic nie tylko dla e-commerce
1. Automatyzacja wypiera ludzi z rynku pracy
Mit. Zadaniem automatyzacji jest wspieranie ludzi w wykonywaniu obowiązków. Dziś, kiedy już prawie wszyscy dążą do optymalizacji i automatyzacji procesów, programmatic buying to kolejne narzędzie, które bez człowieka nie mogłoby istnieć. Prawdą jest, że programmatic ułatwia zakup powierzchni reklamowej i redukuje koszty tej transakcji, ale nadal jest to wyłącznie narzędzie, które bez ludzi i analizy danych straciłoby po prostu rację bytu.
2. Reklamy zakupione w modelu aukcyjnym są tanie, co oznacza, że są również nieskuteczne. Jakość musi kosztować.
Reklamy, które kupujemy w modelu programmatic, faktycznie są tańsze. Za niską ceną nie stoi jednak niższa jakość - to efekt zastosowania modelu aukcyjnego. Można wręcz zaryzykować stwierdzenie, że takie reklamy są bardziej skuteczne, bowiem są lepiej dopasowane do użytkownika, w efekcie czego klikalność w nie jest większa. Tak naprawdę system aukcyjny wcale nie sprawia, że reklamy zakupione w tym modelu są tanie. Są efektywne kosztowo i pozwalają na większą konwersję, a to finalnie przekłada się na lepszą skuteczność kampanii.
fot. peshkova - Fotolia.com
Marketing internetowy
3. „Tradycyjnie” kupowana reklama display ma większą konwersję.
I tak, i nie. Reklamy zakupione w systemie aukcyjnym potrzebują określonego czasu dla zoptymalizowania kampanii. Dla reklamodawcy mylące może być to, że w standardowych kampaniach, konwersje są na początku większe, a z określonym czasie spadają. W modelu aukcyjnym jest często odwrotnie. Kampania potrzebuje czasu, aby się „rozkręcić”.
4. Programmatic jest tylko modelem zakupu powierzchni reklamowych.
Jest, ale nie tylko. Programmatic buying jest nowoczesną technologią, która zbiera (z ciasteczek) miliony danych, które pozwalają marketerom na poprawianie kreacji, większe dopasowanie do grupy odbiorców, generalnie do tego, aby kampania była jeszcze skuteczniejsza. Technologia programmatic oferuje zarówno reklamodawcom, jak i marketerom, cały szereg możliwości w wielu kanałach. Dotyczy to zarówno reklamy wizualnej (w tym social media i mobile), a również reklam audio.
5. Reklamy w technologii programmatic nie znajdują zastosowania w mobile`u.
Błąd. M-commerce z każdym rokiem nabiera na znaczeniu. Coraz więcej użytkowników korzysta z urządzeń mobilnych częściej niż z laptopów i komputerów. W mobile`u reklama dopasowana konkretnie pod użytkownika z każdym rokiem będzie coraz ważniejsza dla reklamodawców. Wg. danych We Are Social, na świecie jest już niecałe 4 mld użytkowników telefonów komórkowych. To tam coraz częściej dokonujemy zakupów oraz szukamy informacji o produkcie. Programmatic buying pozwala na skuteczniejsze kampanie, a co za tym idzie, większe przychody wydawców i twórców aplikacji mobilnych.
6. Programmatic buying nie nadaje się do kampanii wielokanałowych
Faktycznie, programmatic początkowo używano głównie w reklamach w wyszukiwarkach. Jednak rozwój technologii sprawił, że teraz doskonale optymalizuje kampanie we wszystkich najpopularniejszych kanałach. Jest bardzo efektywny kosztowo zarówno na stronach internetowych, w kampaniach social media czy w aplikacjach mobilnych.
Przeczytaj także:
Kolejne mity nt. programmatic buying obalone
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)