Najpopularniejsze festiwale muzyczne. O czym mówili internauci?
2017-09-07 10:42
Festiwale muzyczne © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Festiwale muzyczne: sztuka dla sztuki, czy jednak biznes dla miast?
Ranking festiwali
W tym roku zdecydowanie najbardziej popularnym festiwalem muzycznym wśród internautów był Woodstock. Pojawiło się na jego temat ponad 485 tys. wzmianek, co oznacza, iż tego lata ponad 60% wszystkich treści opublikowanych w Internecie, poświęconych letnim festiwalom, odnosiło się właśnie do Woodstocka. Jego znacząca przewaga nad pozostałymi wydarzeniami była związana z wywołaną dyskusją polityczną, w której udział wzięły media, prywatni internauci oraz politycy, liderzy opinii i celebryci.
Poza politycznie angażującym festiwalem Jurka Owsiaka, najwięcej publikacji pojawiło się na temat Open’era. To festiwal, o którym dużo mówi się za sprawą line up’u, który jest już gwarancją jakości wydarzenia. Internauci często nie znając jeszcze żadnych artystów, deklarują chęć kupienia biletów i pojechania na kolejną edycję, gdyż są przekonani, że na pewno będzie warto. Festiwal ten często pojawia się również w aktywnościach jeszcze nieletnich internautów, głównie użytkowników Twittera, którzy nie mogą się doczekać swojego pierwszego Open’era. Jest to też wydarzenie, które wśród innych wyróżnia się wyraźnym zaznaczeniem obecności celebrytów – oficjalne kanały m.in. Maffashion, Deynn, czy Kuby Wojewódzkiego są ważnym elementem promocji festiwalu w sieci, co dodaje imprezie dodatkowej wartości.
Festiwale muzyczne promocją marek sponsorskich, ale nie tylko
Internetowe dyskusje o festiwalach w tym roku to polityka, line up, deklaracje udziału w imprezach, kwestie organizacyjne oraz marki. Ten ostatni punkt stanowi stały i naturalny element każdego z muzycznych wydarzeń. Marki towarzyszą internautom już w samych nazwach festiwali (Orange, Tauron), w obrandowanych strefach i namiotach (Play, Lech, Bacardi, Allegro), ale również odpowiadają za możliwość kupienia karnetu na festiwal (sprzedaż przedmiotów na olx, aby mieć pieniądze na kupno biletu), czy dotarcie na teren wydarzenia (Bla Bla Car, Uber, mytaxi). Marki w kontekście letnich koncertów to także technologie: Spotify krytykowane za zbyt nachalne reklamy Open’era, VSCO używana do korekty festiwalowych zdjęć, Google (Play – aplikacje festiwalowe, Maps – nawigacja na terenie festiwalu).
fot. mat. prasowe
Najpopularniejsze festiwale muzyczne
Najczęściej wspominaną kategorią marek w tym roku były jednak marki mediowe: nazwy stacji telewizyjnych, tytuły prasowe i stacje radiowe stanowiły 42% wśród najpopularniejszych brandów. Było to jednak związane przede wszystkim z polityczną dyskusją, jaka toczyła się wokół Woodstocku.
Każdy festiwal wyróżniały jednak nieco inne marki, co widoczne jest na poniższej mapie:
fot. mat. prasowe
Mapa marek pojawiających się w internecie w kontekście festiwali
Olga Wójcicka
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)