Reklama wideo: latem rządzą kosmetyki
2017-09-11 13:06
Przeczytaj także: "Turystyczna" reklama wideo online. Czy to się ogląda?
Latem pokazujemy zdecydowane więcej ciała, nie jest zatem niczym zaskakującym, że jest to okres, w którym intensywnie promowane są kosmetyki. W lipcu producenci artykułów do pielęgnacji i higieny wyemitowali w internecie przeszło 121 mln reklam wideo poświęconych szamponom, odżywkom kremom, balsamom, dezodorantom itp. Według gemiusAdReal, przekaz ten zdołał dotrzeć do 51 proc. osób korzystających z komputerów stacjonarnych i laptopów.Philips najmocniej promowany w reklamie wideo online
Pierwsze miejsce wśród najbardziej prężnych reklamodawców z branży kosmetyczno-pielęgnacyjnej zajmuje Philips. To właśnie jemu udało się dotrzeć do jak największej liczby internautów. Na jego spoty promujące maszynki do golenia natknęło się 12,4 proc. użytkowników sieci, którzy wyświetlili je 7,5 mln razy. Liderowi po piętach deptała reklama wideo marki Nivea (12 proc. i 10,9 mln wyświetleń). Na trzecim miejscu Axe (prawie 12 proc. i 9,8 mln wyświetleń).
YouTube w czołówce wydawców
Wydawcą, który najczęściej promował kosmetyki, był w lipcu był YouTube (dotarcie na poziomie 24 proc., 30 mln emisji). W pierwszej trójce tego rankingu znalazły się także Facebook (22 proc. zasięgu i 33,8 mln odtworzeń) oraz serwisy Grupy Onet.pl (9 proc. i 8,6 mln wyświetleń).
fot. mat. prasowe
Polska branża pielęgnacji i higieny w reklamie wideo online
Wydawcami o najszerszym dotarciu były YouTube, Facebook i serwisy Grupy Onet.pl.
Na Zachodzie podobnie
YouTube i Facebook zajmują czołowe pozycje w rankingu wydawców reklam wideo marek z branży kosmetycznej także na sąsiednim rynku niemieckim (zasięg wśród krajowych internautów odpowiednio 15 i 11 proc.). W zestawieniu marek o największym dotarciu spotów prym wiedzie tam Nivea (10 proc.).
Informacje o badaniu
Firma Gemius poddała analizie dane z lipca 2017 roku zebrane wśród polskich internautów w wieku 7-75 lat korzystających z komputerów stacjonarnych i laptopów.
![Reklama wideo z piwem w roli głównej [© nioloxs - Fotolia.com] Reklama wideo z piwem w roli głównej](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/YouTube/Reklama-wideo-z-piwem-w-roli-glownej-194460-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)