Multiscreening 2017: rządzi telewizja śniadaniowa
2017-09-13 09:41
TV © rainer_81 - Fotolia.com
Użytkownicy internetu coraz częściej oglądają telewizję śniadaniową, a coraz rzadziej – programy dokumentalne i wiadomości: telewizję śniadaniową w internecie oglądało w 2016 roku 3% internautów, a w 2017 – 24%. Wiadomości oglądało na komputerze w 2016 – 44% internautów, a w 2017 – 31%. Oto pierwsze wyniki badania Multiscreening 2017.
Przeczytaj także: Multiscreening 2018
W IRCenter właśnie zrealizowaliśmy 4 edycję projektu syndykatowego Multiscreening, dotyczącego korzystania z tv i video wśród użytkowników internetu. W ramach projektu śledzimy trendy związane ze sposobami oglądania, ulubionymi rodzajami contentu video i ich dostawcami. W tym roku badanie przeprowadziliśmy we wrześniu na reprezentatywnej próbie n=1003 internautów (kontrola próby pod względem płci, wieku i miejsca zamieszkania).W tegorocznej edycji zwróciliśmy przede wszystkim uwagę na to, że:
- rośnie liczba osób oglądających w internecie telewizję śniadaniową (wzrost o 21pp) i spada liczba osób oglądających serwisy informacyjne w telewizji i w internecie (spadek o 13 pp).
- najbardziej typowa widownia telewizji i video wśród użytkowników internetu ogląda Iplę i CDA. To najczęściej wybierane serwisy do oglądania video.
- wyraźnie rośnie segment młodych kobiet oglądających vod.tvp.pl oglądające tam seriale.
- wyróżniają się również użytkownicy Showmaxa, wśród których jest najwięcej mężczyzn w wieku 25-34 lata.
- do widowni Showmaxa podobni są również użytkownicy serwisów video portali horyzontalnych – gł. film.wp.pl.
fot. mat. prasowe
Zmiana w oglądaniu contentu tv na telewizorach i komputerach
Spadek zainteresowania serwisami informacyjnymi w tym roku jest spowodowany czasem pomiarów w kolejnych latach – w maju 2016 miało miejsce wiele ważnych wydarzeń społeczno-politycznych, a we wrześniu 2017 jest sezon ogórkowy. Zwracam uwagę to, że internetowe wydania treści video informacyjnych są bardziej czułe na bieżące wydarzenia niż serwisy informacyjne oglądane na telewizorach.
Wyróżnianie się młodej, damskiej widowni serialowej związanej z video.tvp.pl może wskazywać na tworzenie się coraz bardziej zróżnicowanych segmentów związanych z różnymi rodzajami oglądanej telewizji i video.
fot. mat. prasowe
Analiza korespondencji platform udostępniających wideo w internecie
Albert Hupa
Przeczytaj także:
Multiscreening po polsku
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)