Pieczywo chrupkie: hit czy kit?
2017-09-16 00:41
Pieczywo chrupkie © grzej_fot - Fotolia.com
Przeczytaj także: Ilu Polaków kupuje słodycze? Będziesz zaskoczony
Na potrzeby badania przyjęto, że kategoria "pieczywo chrupkie" obejmuje pieczywo typu wasa, a także wafle i snacki (mini wafle) ryżowe i kukurydziane oraz naturalną i smakową macę i sucharki.Analiza zachowania konsumentów wyraźnie dowodzi pozytywnych perspektyw dla pieczywa chrupkiego. Motorem napędowym jego sprzedaży są przede wszystkim wafle ryżowe i kukurydziane, do których zakupu przyznaje się już 58 proc. gospodarstw domowych. Drugi istotny segment to pieczywo chrupkie typu waza, które gości w 29 proc. polskich domów i odpowiada za 27 proc. wolumenu całej kategorii. Na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy oba te segmenty zanotowały spore wzrosty i to zarówno w ujęciu ilościowym, jak i wartościowym.
„Pozytywny trend na rynku pieczywa chrupkiego wynika z rosnącej świadomości Polaków i dbałości o zdrową i mniej kaloryczną dietę, w której pieczywo jest jednym z produktów, których konsumpcję próbujemy świadomie ograniczać” - mówi Magdalena Pac-Pomarnacka, analityk kategorii Panelu Gospodarstw Domowych GfK.
fot. grzej_fot - Fotolia.com
Pieczywo chrupkie
Według danych pochodzących z Panelu Gospodarstw Domowych GfK, 66 proc. konsumentów kupuje pieczywo chrupkie przynajmniej raz w roku. W analizowanym okresie ostatnich 12 miesięcy przeciętny nabywca sięgał po produkty z tej kategorii około 7 razy, a podczas pojedynczego aktu zakupowego sięgnął po 200 g tego produktu. W skali roku przeciętne polskie gospodarstwo domowe kupiło blisko 1,3 kg pieczywa chrupkiego, wydając na nie średnio około 30 zł.
Biorąc pod uwagę miejsca zakupu i kanały sprzedaży, pieczywo chrupkie niemal w 40 proc. zostało zakupione w dyskontach. W stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego kanał ten znacząco zwiększył swoje udziały. Magdalena Pac-Pomarnacka dodaje:
„Bardzo dobrze radziła sobie Biedronka. Sieć nie tylko przyciągnęła nowych nabywców kategorii, ale również zwiększyła intensywność zakupów oraz wydatki na kategorię.”
O badaniu
Powyższe analizy powstały na podstawie danych pochodzących z prowadzonego od ponad 20 lat Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia. Jego próbę stanowi 8 tys. polskich gospodarstw domowych, zbierających dane za pomocą skanerów i raportujących o dokonywanych przez siebie zakupach produktów FMCG.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)