Co trzeci Polak ujawni dane osobowe w zamian za rabaty
2017-09-18 10:12
Dane osobowe w zamian za rabaty © thodonal - Fotolia.com
Przeczytaj także: Polacy chronią dane osobowe, ale...
Coraz większa transparentność i możliwość kontroli nad własnymi danymi zachęcają polskich internautów do korzystania z ofert znajdowanych w sieci. Firmy starają się wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów, prowadząc z nimi aktywny dialog o bezpieczeństwie i ochronie danych. Jak wynika z raportu Future of Apps, 80 proc. polskich użytkowników chce większej kontroli nad danymi, które udostępniają przedsiębiorstwom, a dodatkowo interesują się sposobem, w jaki firmy zabezpieczą ich dane w przyszłości.Zmiany w zakresie kontroli danych osobowych
Warto pamiętać, że z końcem maja przyszłego roku w życie wejdzie nowa dyrektywa Unii Europejskiej, która będzie chronić prywatnych użytkowników. RODO, czyli ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych, zakłada m.in. pełne ujednolicenie prawa materialnego w ramach UE oraz swobodę przepływu danych osobowych. Dzięki temu indywidualny użytkownik będzie lepiej chroniony, a firmy zobowiązane zostaną do wprowadzenia szeregu nowych rozwiązań,
związanych z przepisami o ochronie osób fizycznych.
Dane osobowe w zamian za rabaty
Warto jednak zauważyć, że polscy internauci są mniej niż inni Europejczycy zainteresowani wymianą prywatnych danych w zamian za różnego rodzaju zniżki bądź oferty specjalne. Może być to np. spersonalizowana usługa bądź atrakcyjna promocja - użytkownicy są gotowi udostępnić dane osobowe w zamian za obniżenie kosztu interesującego ich produktu. Według danych z raportu Future of Apps, czterech na 10 Europejczyków zgodziłoby się na wymianę danych w zamian za spersonalizowaną ofertę. W przypadku Polaków tak postąpiłoby 32 proc. badanych. Jednocześnie 43 proc. Polaków zadeklarowało, że w ogóle nie zgodzi się na podanie swoich danych w formularzu, niezależnie od ofert specjalnych czy obniżek oferowanych przez firmy zbierające wrażliwe dane.
Jak wynika z raportu, w krótkoterminowej perspektywie konsumenci podejmą wiele kroków, bezpośrednio przyczyniających się do długoterminowej zmiany sposobu kontroli nad danymi osobowymi. Obawy dotyczące potencjalnego naruszania prywatności mogą nie być bezpodstawne, a zagrożenia związane z najnowszymi technologiami, takimi jak Internet of Things czy tymi wspomagającymi sterowanie danymi, już teraz są dużo wyraźniejsze niż jeszcze parę lat temu.
Informacje o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie F5 Networks przez ośrodek Foresight Factory w lutym 2017 roku na reprezentatywnej próbie 1000 Polaków w wieku co najmniej 16 lat.
Ireneusz Wiśniewski, Dyrektor Zarządzający w
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)