5 zachowań konsumenckich na czasie
2017-10-09 13:31
Przeczytaj także: Boże Narodzenie tuż tuż. TOP 7 trendów dla marketerów
Okazuje się, że wśród najbardziej popularnych obecnie trendów zakupowych istotne miejsce zajmuje żywność - właśnie z nią związane są dwie z pięciu tendencji zaobserwowanych wśród polskich nabywców dóbr i usług. Wyraźna stała się też moda na rzemiosło i produkty regionalne oraz wspieranie różnego rodzaju inicjatyw. Oto 5 rzeczy, na które nie boimy się sypnąć pieniędzmi.Domowe przetwórstwo
Domowe przetwory z owoców i warzyw znów stały się modne. Polacy coraz chętniej decydują się na wekowanie czy pasteryzację owoców, warzyw oraz gotowych potraw. W tym celu zaopatrują się w sezonowe produkty, z których później przygotowują kompoty, dżemy czy sałatki. Wszystko to po to, aby móc cieszyć się smakiem rodzimych przetworów przez cały rok.
Żywność ekologiczna
Zachowania konsumentów wskazują, że coraz większą wagę przykładają oni do jakości żywności. Zależy im, aby warzywa, owoce czy produkty odzwierzęce pochodziły ze sprawdzonego źródła, a ich produkcja przebiegała naturalnie i ekologicznie. Dlatego też coraz chętniej sięgają po żywność organiczną – produkty bez dodatków chemicznych, czyli pestycydów i nawozów sztucznych.
fot. mat. prasowe
Polacy na zakupach
Już 81% badanych przyznaje się, że robi zakupy rzecz laptopa.
Produkty regionalne i dzieła rzemieślników
Na fali ekologii, fair trade, ruchów zero waste i powrotu do tradycji Polacy doceniają także polskie, rzemieślnicze produkty. Ubrania od projektantów w całości wyprodukowane w Polsce, meble i sprzęty wykonane na zamówienie przez regionalnych rzemieślników są unikatowe, wytrzymałe i dobrej jakości, a ich zakup wspiera krajową gospodarkę i pomaga w rozwoju rodzimego designu.
fot. mat. prasowe
Efekt ROPO
Kategorią, na którą w największym stopniu oddziałuje efekt ROPO są materiały budowlane.
Crowdfunding
Wspieranie projektów młodych artystów, wynalazców czy inżynierów pozwala odkryć nowatorskie rozwiązania oraz rozpowszechnić unikatowe dzieła sztuki. Wszystko to za sprawą działań crowdfundingowych – czyli finansowego wsparcia danego pomysłu przez internautów w zamian za określone korzyści. Polacy chętnie pomagają artystom (coraz częściej także blogerom) w realizacji ich projektów, a dzięki temu sami stają się współtwórcami danej inicjatywy.
fot. mat. prasowe
W trakcie zakupów
Tylko 14% Polaków nie robi przygotowań przed zakupami.
Akcje charytatywne
Wspieranie akcji charytatywnych staje się coraz bardziej powszechne wśród Polaków. Mowa tutaj nie tylko o wpłatach finansowych, ale również udziale w maratonach, wolontariatach, zbiórkach czy organizowaniu własnych inicjatyw. Polacy dbają o promowanie takich akcji i aktywnie zachęcają znajomych i rodzinę do pomocy.
fot. mat. prasowe
Biologia zakupów
W mózgu odruchowym decyzje o zakupie zapadają bez zbędnej zwłoki.
Więcej szczegółów nt. wydatków Polaków i ich zakupowych zwyczajów poznacie, rzucając okiem na załączone infografiki.
fot. mat. prasowe
Przymierzalnie oraz warunki panujące w sklepie i układ produktów
Sklepy dbają, aby topowe produkty znajdowały się na wysokości wzroku kupującego.
fot. mat. prasowe
Co najczęściej kupujemy w e-sklepach?
Kategorią, którą najczęściej kupujemy w sklepach internetowych jest odzież.
fot. mat. prasowe
Kto i na co wydaje najwięcej pieniędzy?
Mężczyźni wydają około 100 złotych dziennie na elektroniczne gadżety.
fot. mat. prasowe
Trendy zakupowe kobiet i mężczyzn
Polacy coraz częściej wspierają crowfunding.
![Mobilne aplikacje zakupowe: jakie wady i zalety? [© sdecoret - Fotolia.com] Mobilne aplikacje zakupowe: jakie wady i zalety?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/zachowania-konsumentow/Mobilne-aplikacje-zakupowe-jakie-wady-i-zalety-256269-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)