eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyBranża PR w mediach III 2006

Branża PR w mediach III 2006

2006-04-18 12:17

Branża PR w mediach III 2006

© fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (3)

W marcowym raporcie PRoto o wizerunku branży public relations w mediach znalazło się 198 materiałów poświęconych zagadnieniom PR-owskim. Tym samym został pobity rekord z zeszłego miesiąca. Na tak dużą liczbę materiałów poświęconych PR-owi miały wpływ liczne kontrowersje związane z wejściem w życie ustawy o lobbingu oraz doniesienia o wizerunkowych problemach prezydenta Kaczyńskiego.

Przeczytaj także: Branża PR w mediach II 2006

Badanie przekazów o branży PR w marcu 2006 roku objęło 198 materiałów. 89 z nich dotyczyło lobbingu w kontekście wejścia w życie regulującej go ustawy. W 43 publikacjach pojawiły się PR-owskie porady, a 31 poruszało temat branży PR. 53% analizowanych przekazów było neutralnych, 25% - nacechowanych pozytywnie, natomiast 22% marcowych publikacji miało wydźwięk negatywny. Najwięcej nieprzychylnych materiałów pojawiło się w kontekście ustawy lobbingowej.

W marcu utrzymała się tendencja wzrostowa liczby publikacji o public relations w mediach innych niż prasa - w tym miesiącu w radiu i telewizji ukazały się aż 72 materiały.

Najwięcej informacji o PR publikowały media o profilu informacyjnym (43,5%) oraz poświęcone tematyce biznesowej (25%). Wśród mediów najczęściej poruszających tę tematykę na pierwszym miejscu znajduje się stacja TVN 24, która dzięki 20 publikacjom już po raz drugi znalazła się na pozycji lidera.

W badaniu publikacji cytujących lub wzmiankujących osoby i firmy w kontekście PR uwzględniono 136 przekazów. Część tych materiałów nie jest w całości poświęcona public relations, dlatego ich liczba jest inna niż suma publikacji dotyczących branży PR. Wśród osób najczęściej wzmiankowanych, pierwszą pozycję zajął lobbysta Grzegorz Ziemniak, cytowany aż 16 razy. Najczęściej cytowaną/wzmiankowaną w kontekście PR firmą, organizacją i instytucją zostało Stowarzyszenie Profesjonalnych Lobbystów. Natomiast w przypadku agencji PR, pierwsze miejsce zajęła agencja On Board cytowana najczęściej w kontekście publikowanych przez nią raportów wizerunkowych.

Utrzymuje się tendencja wzrostu liczby publikacji dotyczących public relations.


Przeczytaj także: Branża PR w mediach IV 2010 Branża PR w mediach IV 2010

oprac. : Joanna Kujawa / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: monitoring mediów, media, branża PR, raport PRoto

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: