Przeczytaj także: Modne buty, czyli gorący temat social media
Kto czyta książki?
Co piąty internauta przyznał (19%), że w zeszłym roku nie przeczytał żadnej książki. Przeczytanie ponad 20 z nich zadeklarowało 5% badanych. Wśród tych 5% częściej znajdują się kobiety niż mężczyźni, osoby w wieku 25-44 lata, osoby z wyższym wykształceniem i zarabiające ponad 6000zł netto, a także mieszkańcy wsi. Ci ostatni jednak dominują także pod względem nie czytania, widoczna jest więc duża polaryzacja w tej grupie.
Serwisy promujące książki
Wśród serwisów promujących czytelnictwo zdecydowanie wyróżnia się lubimyczytac.pl, które we wrześniu odnotowało 8.4 miliona wejść na stronę. To prawie trzy razy tyle ile kolejne najpopularniejsze serwisy – ksiazki.onet.pl i ksiazki.wp.pl. Lubimyczytac.pl ma stałe grono fanów i użytkowników o czym świadczą źródła ruchu na stronie. 24% to wejścia bezpośrednie, a 68% to wejścia z wyszukiwarki Google, gdzie najpopularniejsze hasła to „lubimy czytać” i „lubimy czytac”.
Sprzedaż książki a dyskusje w social media
Przyglądając się 10 najlepiej sprzedającym się w ciągu ostatniego miesiąca książkom na empik.com i zestawiając je z liczbą dyskusji na ich temat w social media możemy zauważyć, że nie ma bezpośredniego związku między zaangażowaniem internautów w dyskusję a sprzedażą. Znajdujący się na 7 pozycji pod względem sprzedaży „Macierewicz i jego tajemnice” wciąż jest najbardziej aktywnie komentowany. Drugim tytułem wzbudzającym najwięcej emocji jest „To” Stephena Kinga, na którego popularność zapewne miała wpływ niedawna premiera kinowa. Trzecią najszerzej dyskutowaną książką jest Tom 5 Sagi Millenium, „Mężczyzna, który gonił swój cień”, który zajmuje też 1 miejsce na liście Empiku. Na liście znalazła się także książka, która nie miała jeszcze swojej premiery, ale już jest dostępna w przedsprzedaży i już toczą się na jej temat dyskusje – „Czarownica” autorstwa Camili Lackberg.
fot. mat. prasowe
Serwisy promujące książki
Za promocją czytelnictwa w naszym kraju stoi m.in. prowadzony przez Annę Dziewitt-Meller BukBuk.
Informacje o badaniu
Raport opiera się na wynikach badania CAWI zrealizowanego na reprezentatywnej grupie 2110 internautów w styczniu 2017 oraz danych z systemów Similarweb i Sentione.
Weronika Niżnik
![Czytelnictwo ma się dobrze? Tak twierdzą social media [© nenetus - Fotolia.com] Czytelnictwo ma się dobrze? Tak twierdzą social media](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/czytelnictwo/Czytelnictwo-ma-sie-dobrze-Tak-twierdza-social-media-183482-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)