Google inwestuje w portal podróżniczy?
2006-04-19 10:51
Przeczytaj także: SEO i Google w branży turystycznej. Kto radzi sobie najlepiej w internecie?
Google wprowadziło już darmową usługę kalendarza sieciowego przed świątecznym weekendem, otwierając nowy front w walce z rywalem takim jak Yahoo. Google Calendar pozwala użytkownikom "wyszukiwać i wyrzucać" wydarzenia z jednego kalendarza takiego jak Microsoft Outlook, do innego. Usługa wykorzystuje Javascript, XML i RSS, ale może największym przełomem jest wykorzystanie kalendarza jako technologii "przetwarzania naturalnego języka", która upraszcza to, jak wydarzenia są wprowadzane. Żeby użytkować usługę, Google wymaga zapisania się z podaniem szczegółowych danych osobistych, które mogą okazać się cennym źródłem dla wielu innych komercyjnych przedsięwzięć.Spekulacje odnośnie Google Travel rozpoczęły się w ślad za umieszczeniem ogłoszenia o rekrutacji przez amerykańskiego giganta wyszukiwania, które poszukiwało osoby na stanowisko "Senior Account Executive, Pion podróży". W ogłoszeniu o pracę można przeczytć: "Twoim głównym obowiązkiem będzie doprowadzenie do wzrostu dochodów z nowego biznesu razem z 1000 naszych reklamodawców w określonym pionie, w jednym lub więcej regionów".
Rezerwacje online i strony umożliwiające wyszukiwanie informacji podróżniczych, takie jak Expedia i Travelocity, są wśród tych, które odniosły największy komercyjny sukces w Internecie. Spekuluje się, że plany Google Travel mogą także zawierać oferowanie szerokopasmowego strumienia video wybranych miejsc podróży i posiadłości.
Wiele specjalistycznych stron internetowych dotyczących podróżowania i technologii skoncentrowało się na prawdopodobnej tożsamości jakiegoś wspólnika dla Google. Travelocity już jest partnerem Yahoo, a Expedia i Hotels.com są własnością interActive, która prowadzi Ask.com. Tymczasem Orbitz, tak jak ZDNet.com, jest własnością Cendant, który prowadzi sieci hoteli: Wyndham, Ramada, Days Inn, Wingate Inn i Super 8. Posiadają także firmy wynajmujące samochody, takie jak Avis i Budget. Orbitz ma siedzibę w Chicago, gdzie również ma mieć siedzibę Google Travel.
oprac. : Marta Kamińska / eGospodarka.pl