5 kroków do skutecznej bazy klientów
2017-10-31 12:11
Jak tworzyć bazę klientów? © anyaberkut - Fotolia.com
Przeczytaj także: Co ma Brexit do promocji?
Osoby, które prowadzą własny biznes, są zorientowane na zainteresowanie swoimi produktami lub usługami jak najszerszego grona odbiorców. Posługują się przy tym rozmaitymi formami marketingu. Jednym z tradycyjnych i bardzo popularnych sposobów jest newsletter, mający za zadanie przekierować odbiorcę na landing page i poinformować o nowościach. Problem w tym, że kampanie mailingowe często bywają nieskuteczne. Powodem jest m.in. niski pozom open ratów, wynikający w znacznej mierze z istnienia wielu martwych adresów e-mail, spamu i niechcianej poczty. Alternatywnym rozwiązaniem, które może okazać się skutecznym sposobem na zwiększenie konwersji na stronie, są web push notyfikacje. Aby jednak ich skuteczność okazała się zadowalająca, konieczne jest spełnienie jednego, bardzo ważnego warunku - muszą być kierowane do właściwych użytkowników – mówi Bartłomiej Kawecki, CEO, PushAd – narzędzia do zwiększania sprzedaży nowej generacji.
Co należy zrobić, aby pozyskać wartościowe kontakty?
1. Uruchomić push notyfikacje
Aby w końcu docierać do klientów ignorujących newslettery oraz korzystających z AdBlocka i filtrów antyspamowych warto zainwestować w nowy format powiadomień. Web push to niewielkie wiadomości pojawiające się na ekranie w formie komunikatów. Umożliwiają one dotarcie również do użytkowników, którzy już opuścili witrynę internetową. Stanowią świetne uzupełnienie newslettera, ponieważ dzięki nim można docierać do klientów, którzy ignorują maile reklamowe oraz re-marketing lub są one dla nich niewidoczne z powodu AdBlocka.
2. Prawidłowo posegmentować użytkowników
Segmentacja to nic innego jak podział klientów na mniejsze grupy według przyjętych kryteriów, np. zainteresowań, geolokalizacji, wartości koszyka zakupowego lub po prostu okresu, kiedy użytkownik był ostatnio na witrynie. Umożliwia optymalne dostosowanie oferty i związanego z nią przekazu do różnych oczekiwań konsumentów. Odpowiednia segmentacja jest kluczem do osiągnięcia zadowalających rezultatów takich jak konwersja, kliknięcia czy odpowiedni poziom zaangażowania użytkownika na stronie.
fot. anyaberkut - Fotolia.com
Jak tworzyć bazę klientów?
3. Ustawić harmonogram wysyłek
Jeszcze przed startem kampanii, warto określić ilość i częstotliwość wysyłanych wiadomości. Zbyt dużo notyfikacji w krótkim czasie może spowodować, że użytkownik wypisze się z naszej bazy. Pomaga tu wcześniej wspomniana segmentacja, wówczas z dużym prawdopodobieństwem wysyłamy informację, która jest pożądana. Ponadto bardzo istotna jest analiza statystyk wysyłek. Pozwala ona bowiem m.in. określić jaka pora dnia jest najbardziej odpowiednia na wysyłanie powiadomień push.
4. Zoptymalizować komunikaty
Nie wystarczy samo wysyłanie komunikatów. Należy także zadbać o to, aby ich treść była adekwatna do potrzeb odpowiednich grup, a wygląd nie kojarzył się z często irytującymi reklamami. Warto pamiętać o tym, by push notyfikacje były spójne ze stroną internetową, na która ustawione jest przekierowanie. Przydatne jest również przeprowadzanie testów A/B skuteczności poszczególnych treści komunikatów.
5. Słuchać tego, co „mówią” użytkownicy
Już po wysłaniu kilku komunikatów łatwo można ocenić ich skuteczność. Jeżeli prowadzona kampania nie wpływa na generowanie pożądanego ruchu na stronie (świadczy o tym niski CTR lub wysoki poziom Bounce Rate) to należy poszukać przyczyny. Może nią być niezastosowanie któregoś z powyższych punktów. Powiadomienia Push to narzędzie, które w miarodajny sposób pozwala na bieżąco monitorować efektywność prowadzonych działań.
Warto zadać sobie pytanie jaki dokładnie cel stawiany jest przed tym narzędziem, do czego będziemy je wykorzystywać. Bowiem same web push notyfikacje mogą okazać się kolejnym narzędziem do spamowania użytkowników. Właśnie dlatego w PushAd stosujemy wielowymiarową segmentację i algorytmy sztucznej inteligencji, które optymalizują kampanie pod kątem z góry zadanych wskaźników. Wówczas web push notyfikacje stają się po prostu najlepszym z dostępnych obecnie nośników informacji – tłumaczy Bartłomiej Kawecki, CEO, PushAd.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)
-
leszekmarciniak / 2017-12-14 10:33:37
Ja stawiam na newslettery i następny kontakt z klientem za pomocą listy mailingowej. Bardzo przydaje mi się do tego aplikacja emu mail, którą teraz nabyliśmy z firmą, elastyczny system tworzenia list, łatwy sposób dodawania treści, kompatybilność z wieloma platformami używanymi przez klientów. To jest kilka rzeczy, ale gdy się ich przestrzega kontakt staje się prosty i my i klienci jestesmy zadowoleni. [ odpowiedz ] [ cytuj ]