Jak RODO wpłynie na e-apteki?
2017-11-09 10:52
E-apteka © LIGHTFIELD STUDIOS - Fotolia.com
Przeczytaj także: Prywatność w mediach społecznościowych: ważna, ale tylko w teorii
Publikujemy kolejne wyniki z naszego projektu e-apteki 2017 – trzeciej fali wieloźródłowego raportu syndykatowego na temat zdrowia, choroby, leków i suplementów diety w internecie.- 46% użytkowników e-aptek świadomie czyta regulaminy tych serwisów.
- 65% użytkowników e-aptek twierdzi, że nie wyrazi zgody na profilowanie, jednak większość z tych osób i tak nie czyta regulaminów.
- 23% użytkowników e-aptek to osoby, które zarówno czytają regulaminy, jak i nie wyrażą zgodny na profilowanie swoich danych.
W porównaniu do 2016 roku zwiększyła się akceptacja na przetwarzanie danych osobowych do celów reklamowych. Ta zgoda dotyczy jednak danych ogólnych – podstawowych danych demograficznych i adresu pocztowego. Internauci nie będą chcieli dzielić się tak intymnymi danymi, jak historia chorób (spadek o 6 p.p.). Tak, jak w poprzednim roku, najbardziej strzeżonym rodzajem danych jest historia browsowania na urządzeniach mobilnych.
Wśród osób, które wyrażą zgodę na profilowanie jest relatywnie więcej mężczyzn w wieku 39-43 lata. To są osoby bardziej zainteresowane suplementami diety dla sportowców. Wśród osób nie wyrażających zgodę na profilowanie jest relatywnie dużo kobiet w wieku 49+.
Osoby, które nie wyrażą zgody na profilowanie, dzielą się na 2 kategorie: czytających treści o zdrowi na dedykowanych serwisach i osoby, które w ogóle nie czytają treści o zdrowiu w internecie.
fot. mat. prasowe
Dane osobowe w e-aptekach
Albert Hupa
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)