Top Marka w mediach 2017 – sieci handlowe
2017-11-13 13:22
Biedronka topową marką spożywczą © usu79 - Fotolia.com
Przeczytaj także: Top Marka w mediach 2015 – sieci handlowe
Dominacja Biedronki nad jej największymi konkurentami okazała się wręcz miażdżąca - sieci udało się zdobyć ponad dwukrotnie więcej punktów (109) niż pozostałym medalistom, którymi okazali się Tesco (52) oraz Lidl (50). Na kolejnych pozycjach uplasowały się Carrefour (49) oraz Auchan (40).O zwyciężczyni zestawienia pisano dużo, głównie w kontekście zmian w prawie jak podatek handlowy, program 500 plus oraz zakaz handlu w niedziele. Jednak to nie Biedronka, ale Carrefour zdobył największą liczbą punktów za wydźwięk publikacji – stanowiły one 1/4 całego przekazu.
- Najkorzystniejszy przekaz, którym może pochwalić się Carrefour, to m.in. efekt uruchomienia usługi click & collect, zapowiadanej inauguracji pierwszego w kraju konceptu Marketplace, gdzie producenci będą bezpośrednio oferowali swoje produkty klientom oraz innowacyjnego, opartego na collaborative economy programu SąSiatki - komentuje wyniki rankingu Top Marka Jerzy Wolf, analityk mediów PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.
Z wyliczeń ekwiwalentu reklamowego wynika, że lider rankingu musiałby wydać ponad 168 mln zł, aby wykupić powierzchnię w prasie równą wartości opublikowanych materiałów. Blisko 120 mln warte były informacje na temat Tesco, a prawie 70 mln przekaz o Carrefourze.
fot. mat. prasowe
Top 5 sieci handlowych w prasie, Top Marka 2017
Biedronka była także najczęściej wymienianą marką w internecie – blisko 28 tys. materiałów. Lidl okazał się popularniejszy w sieci niż Tesco, a Auchan aktywniejszy od Carrefoura, o którym jako jedynym publikowano głównie w witrynach ogólnopolskich – 62 proc. przekazu - o profilu specjalistycznym. Pozostałe marki pojawiały się przede wszystkim w serwisach regionalnych. Biedronka to sieć, o której najczęściej pisano na blogach.
fot. mat. prasowe
Top 5 sieci handlowych w Internecie
W serwisach społecznościowych doszło do poważnych przetasowań. Najczęściej wzmiankowano o Biedronce – 1,2 mln informacji. Ubiegłoroczny lider – Tesco – znalazł się na 3. pozycji z wynikiem 0,4 mln wzmianek. Na 2. miejscu uplasował się Lidl, który zebrał blisko 0,5 mln informacji. Poza podium znalazły się Auchan i Carrefour – po 0,1 mln informacji. O wszystkich brandach pisano najczęściej na Facebooku. Tesco zauważalne było także na Twitterze, a Lidl - na YouTube i Instagramie. Analiza materiału pod względem płci autorów wpisów wykazała, że większość stanowiły kobiety.
fot. mat. prasowe
Top 5 sieci handlowych w social media, Top Marka 2017
Informacje o badaniu
W X edycji raportu „Top Marka” badaniem objęto materiały prasowe i internetowe opublikowane w okresie od 1 lipca 2016 roku do 30 czerwca 2017 roku - łącznie 32 mln. Informacje poddane analizie dotyczyły najpopularniejszych marek z 11 branż, które najczęściej występowały w prasie: motoryzacji, energetyki, telewizji, bankowości, stacji paliw, telekomunikacji, ubezpieczeń, sieci handlowych, radia, artykułów spożywczych i farmacji. Łącznie w raporcie opisano 117 brandów.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)