Co 2 reklama online jest niewidzialna
2017-11-17 12:03
Reklama © thodonal - Fotolia.com
Przeczytaj także: Widoczność reklamy online nieznacznie w górę
Firma Gemius postanowiła przyjrzeć się, jak kształtuje się viewability, czyli kluczowy wskaźnik efektywności reklamy online, dzięki któremu zyskujemy informacje o widoczności przekazu reklamowego (np. wideo, display, reklamy tekstowe) w polu widzenia użytkownika. Analizie poddano zarówno kreacje social, a więc te, które emitowano w mediach społecznościowych, jak i te, które pojawiały się na stronach internetowych (standard) oraz w wyszukiwarkach (search). Pod lupę wzięto również czas ich wyświetlania.Wideo liderem na stronach WWW
Jeżeli wziąć pod uwagę wyłącznie reklamy online emitowane na stronach WWW (poza mediami społecznościowymi), to okaże się, że w polu widzenia internautów najdłużej pozostają reklamy wideo. Blisko trzy czwarte spotów (72 proc.) wyświetlano w polu widzenia internautów i znajdowały się tam średnio przez 15,64 s. Połowa reklam graficznych wyświetlanych na standardowych stronach WWW (51 proc.) znajdowała się w polu widzenia internautów i pozostawała tam średnio przez 10,25 s. Reklamy tekstowe, które znalazły się w polu widzenia użytkowników sieci, to niespełna jedna trzecia (32 proc.), a kontakt z nimi wyniósł średnio 9,6 s. Wyższy wskaźnik viewability dla reklam tekstowych zanotowano w wyszukiwarkach internetowych – 71 proc. i 8,22 s.
fot. mat. prasowe
Viewability wybranych formatów reklamowych
– Najdłużej w polu widzenia pozostają reklamy typu display w mediach społecznościowych i standardowe wideo emitowane między innymi w serwisach VoD. Obserwujemy ogromną różnicę w czasie oglądania reklam wideo w zależności od rodzaju stron internetowych: filmy reklamowe w serwisach społecznościowych oglądane są średnio niewiele ponad 5 sekund, podczas gdy na pozostałych stronach WWW prawie trzy razy dłużej, bo aż 15,64 sekundy – zauważa Marta Wiercińska, ekspert Gemiusa. – Reklamy wideo w mediach społecznościowych są też częściej wyświetlane poza polem widzenia internauty. Analizując viewability reklam w serwisach społecznościowych, widać ogromną rozbieżność pomiędzy wideo a display. Średni czas oglądania dla reklam wideo to około 5 sekund i prawie 18 sekund dla reklam display. Reklamy wideo w serwisach społecznościowych są też w większym odsetku wyświetlane poza polem widzenia internauty niż reklamy display – dodaje ekspert.
fot. mat. prasowe
Wybrane formaty reklamowe w polskiej sieci
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)
-
leszekmarciniak / 2017-12-17 11:12:29
Reklamy reklamami, ale ja stawiam również na bardziej bezpośredni kontakt z klientami. Kupiłem teraz licencję na program mailowy Emu i dzięki temu uporządkowałem swoje listy mailingowe, wysyłam regularne, przyjemne dla oka newslettery i informacje zwrotne są co najmniej pozytywne :) Reklamy giną troszeczkę, myślę, że coraz więcej ludzi zakodowuje sobie w głowach, żeby je "olewać". [ odpowiedz ] [ cytuj ]