Black Friday - prawdziwe okazje czy ściema?
2017-11-29 09:45
Przeczytaj także: Czy Black Friday rzeczywiście się opłaca?
Oczywiście nie każdy sklep decyduje się na wzięcie udziału w wydarzeniu Black Friday, a nawet jeśli to robi, jego przeceny nie zawsze dotyczą wszystkich produktów. Czy wówczas są to prawdziwe okazje? Postanowiliśmy sprawdzić poziom cen dla dziesięciu losowo wybranych, bardzo popularnych pozycji w sieci.fot. mat. prasowe
Ceny wybranych losowo produktów 2 tyg. przed i w Black Friday
W przypadku niektórych towarów ceny w ogóle nie odnotowały zmian, a w niektórych cena wręcz wzrosła.
Jak widać, w przypadku niektórych towarów ceny w ogóle nie odnotowały zmian (telewizor LG, aparat Nikon czy zegarek Daniel Wellington). Jednak już w przypadku takich produktów jak słuchawki Sennheiser czy Sony PlayStation 4, spadek cen był znaczący (odpowiednio 34,7% i 23,1%). Warto zaznaczyć, że nie zabrakło produktów, gdzie cena wręcz wzrosła (jak w przypadku słuchawek JBL).
Czy Black Friday i Cyber Monday to skuteczne działanie marketingowo-sprzedażowe? Można powiedzieć, że tak. Podobno działający w USA sprzedawcy są w stanie w ciągu tych szczególnych dni zarobić więcej niż przez cały okres pozostałych miesięcy. A Polacy? Okazuje się, że w te dni najchętniej kupujemy artykuły modowe, kosmetyki, sprzęt rtv, agd oraz komputery (dane za 2016 rok).
Chociaż nadal większą świadomością cieszy się w Polsce Black Friday aniżeli Cyber Monday, coraz więcej sprzedawców angażuje się również w to drugie wydarzenie. Nie da się ukryć, że dla sklepów jest to spora szansa, by podnieść jeszcze trochę wyniki finansowe pod koniec roku oraz pozbyć się zalegającego na półkach towaru.
![Shoper: listopad ucieszył e-commerce? [© alexstr - Fotolia.com] Shoper: listopad ucieszył e-commerce?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/promocje/Shoper-listopad-ucieszyl-e-commerce-234323-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)