eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyFirmy ubezpieczeniowe nie unikną transformacji

Firmy ubezpieczeniowe nie unikną transformacji

2017-12-14 09:30

Firmy ubezpieczeniowe nie unikną transformacji

Firmy ubezpieczeniowe nie unikną transformacji © thodonal - Fotolia.com

Firmy ubezpieczeniowe z optymizmem patrzą w przyszłość. Z badania zrealizowanego przez KPMG wynika, że niemal 80% prezesów z branży jest pewnych, że najbliższe trzy lata niosą im dobre perspektywy. Okazuje się jednak, że ubezpieczyciele, którym zależy na utrzymaniu konkurencyjnej pozycji na bardzo wymagającym dziś rynku, nie obędą się bez wdrażania coraz to bardziej innowacyjnych i przełomowych technologii. Na szczęście już co druga firma postrzega te ostatnie jako szansę, a nie jako zagrożenie.

Przeczytaj także: Firmy ubezpieczeniowe: nie ma przyszłości bez InsurTechów?

Zmiany są nieuniknione


Rynek ubezpieczeniowy to nieustannie wręcz zmieniające się wymagania klientów oraz ciągłe zmiany technologiczne. Jak radzą sobie z nimi firmy ubezpieczeniowe? Okazuje się, że nie jest najgorzej.

58% ubezpieczycieli przepytanych przez KPMG jest przekonanych, że jest w stanie skutecznie wyczuć sygnały napływające z rynku. 73% prezesów firm ubezpieczeniowych deklaruje z kolei, że robi co może, aby w jak największym stopniu orientować działalność potrzeby zgłaszane przez klientów.

Sporym wyzwaniem dla firm ubezpieczeniowych jest rozwój technologiczny, który jest na tyle dynamiczny, że 36% uczestniczących w badaniu prezesów przyznaje się do pewnego zaniepokojenia, jakie budzą w nich wciąż pojawiające się nowe technologie. Jednocześnie 61% z nich upatruje w nich jednak szansę niż zagrożenie dla swoich firm.
Z badania KPMG wynika, że prezesi zakładów ubezpieczeń są przekonani co do pozytywnych perspektyw rozwoju ich firm w średnim horyzoncie czasowym, choć ich pewność co do pozytywnych perspektyw samej branży oraz gospodarki światowej wykazuje trend negatywny. Głównymi obszarami ryzyka, z którymi prezesi zakładów ubezpieczeń będą zmuszeni się zmierzyć w przyszłości to przede wszystkim zmiany, które przyniesie ze sobą dynamiczny rozwój technologiczny. Istnieje ryzyko pojawienia się nowej konkurencji ze strony takich podmiotów jak Facebook czy Google, niekoniecznie w takiej formie, do której branża przywykła dotychczas – mówi Marcin Dymek, partner w dziale Financial Services, szef sektora ubezpieczeniowego w KPMG w Polsce.

fot. thodonal - Fotolia.com

Firmy ubezpieczeniowe nie unikną transformacji

Ubezpieczyciele, którzy chcą utrzymać konkurencyjną pozycję na dynamicznie rozwijającym się rynku, muszą zacząć wdrażać więcej innowacyjnych rozwiązań dopasowanych do potrzeb coraz bardziej wymagających klientów.


Założenia a rzeczywistość


Z raportu KPMG wynika, że dla 59% ubezpieczycieli głównym celem inwestycji jest przekształcenie ich modeli biznesowych i operacyjnych, aby lepiej odpowiadać na dynamicznie zmieniające się otoczenie biznesowe. Z badania wynika jednak, że pomimo świadomości potrzeby zmian, ubezpieczyciele nie podejmują wystarczająco odważnych kroków, aby rzeczywiście poprawić pozycję konkurencyjną swoich firm. Mniej niż połowa (48%) prezesów planuje więcej inwestować w technologie w ciągu najbliższych 3 lat.
W związku z dynamicznym postępem technologicznym zmianie ulega również profil ryzyka przeciętnego ubezpieczyciela – należy oczekiwać wzrostu znaczenia ryzyka operacyjnego ze strony przestępstw cybernetycznych czy choćby jakości danych przetwarzanych w systemach informatycznych ubezpieczycieli, których to pozyskuje się coraz więcej i coraz częściej mają one kluczowe znaczenie z perspektywy oceny ryzyka ubezpieczeniowego przy zawieraniu umów ubezpieczenia – dodaje Stacy Ligas, partner, szef działu Financial Services w KPMG w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej.

O RAPORCIE
„Preparing to disrupt and grow. Insurance CEOs pick up the pace” to badanie wykonane w ramach corocznego badania KPMG International CEO Outlook przy współpracy ponad 100 prezesów zakładów ubezpieczeń na świecie, z których blisko połowa posiada co najmniej 5 letnie doświadczenie na stanowisku prezesa, a 42% z nich reprezentuje firmy generujące przychody na poziomie 10 miliardów USD lub większych.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: