Firmy ubezpieczeniowe nie unikną transformacji
2017-12-14 09:30
Firmy ubezpieczeniowe nie unikną transformacji © thodonal - Fotolia.com
Przeczytaj także: Firmy ubezpieczeniowe: nie ma przyszłości bez InsurTechów?
Zmiany są nieuniknione
Rynek ubezpieczeniowy to nieustannie wręcz zmieniające się wymagania klientów oraz ciągłe zmiany technologiczne. Jak radzą sobie z nimi firmy ubezpieczeniowe? Okazuje się, że nie jest najgorzej.
58% ubezpieczycieli przepytanych przez KPMG jest przekonanych, że jest w stanie skutecznie wyczuć sygnały napływające z rynku. 73% prezesów firm ubezpieczeniowych deklaruje z kolei, że robi co może, aby w jak największym stopniu orientować działalność potrzeby zgłaszane przez klientów.
Sporym wyzwaniem dla firm ubezpieczeniowych jest rozwój technologiczny, który jest na tyle dynamiczny, że 36% uczestniczących w badaniu prezesów przyznaje się do pewnego zaniepokojenia, jakie budzą w nich wciąż pojawiające się nowe technologie. Jednocześnie 61% z nich upatruje w nich jednak szansę niż zagrożenie dla swoich firm.
Z badania KPMG wynika, że prezesi zakładów ubezpieczeń są przekonani co do pozytywnych perspektyw rozwoju ich firm w średnim horyzoncie czasowym, choć ich pewność co do pozytywnych perspektyw samej branży oraz gospodarki światowej wykazuje trend negatywny. Głównymi obszarami ryzyka, z którymi prezesi zakładów ubezpieczeń będą zmuszeni się zmierzyć w przyszłości to przede wszystkim zmiany, które przyniesie ze sobą dynamiczny rozwój technologiczny. Istnieje ryzyko pojawienia się nowej konkurencji ze strony takich podmiotów jak Facebook czy Google, niekoniecznie w takiej formie, do której branża przywykła dotychczas – mówi Marcin Dymek, partner w dziale Financial Services, szef sektora ubezpieczeniowego w KPMG w Polsce.
fot. thodonal - Fotolia.com
Firmy ubezpieczeniowe nie unikną transformacji
Założenia a rzeczywistość
Z raportu KPMG wynika, że dla 59% ubezpieczycieli głównym celem inwestycji jest przekształcenie ich modeli biznesowych i operacyjnych, aby lepiej odpowiadać na dynamicznie zmieniające się otoczenie biznesowe. Z badania wynika jednak, że pomimo świadomości potrzeby zmian, ubezpieczyciele nie podejmują wystarczająco odważnych kroków, aby rzeczywiście poprawić pozycję konkurencyjną swoich firm. Mniej niż połowa (48%) prezesów planuje więcej inwestować w technologie w ciągu najbliższych 3 lat.
W związku z dynamicznym postępem technologicznym zmianie ulega również profil ryzyka przeciętnego ubezpieczyciela – należy oczekiwać wzrostu znaczenia ryzyka operacyjnego ze strony przestępstw cybernetycznych czy choćby jakości danych przetwarzanych w systemach informatycznych ubezpieczycieli, których to pozyskuje się coraz więcej i coraz częściej mają one kluczowe znaczenie z perspektywy oceny ryzyka ubezpieczeniowego przy zawieraniu umów ubezpieczenia – dodaje Stacy Ligas, partner, szef działu Financial Services w KPMG w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej.
O RAPORCIE
„Preparing to disrupt and grow. Insurance CEOs pick up the pace” to badanie wykonane w ramach corocznego badania KPMG International CEO Outlook przy współpracy ponad 100 prezesów zakładów ubezpieczeń na świecie, z których blisko połowa posiada co najmniej 5 letnie doświadczenie na stanowisku prezesa, a 42% z nich reprezentuje firmy generujące przychody na poziomie 10 miliardów USD lub większych.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)