Wydatki reklamowe w listopadzie. Którzy reklamodawcy zaszaleli?
2017-12-14 11:20
Farmacja wydała najwięcej na reklamę © Adam Wasilewski - Fotolia.com
Przeczytaj także: Co i za ile reklamuje branża finansowa?
Wydatki reklamowe według branż
Listopad nie przyniósł zaskoczeń. Największy budżet reklamowy rozdysponowała branża farmaceutyczna, co jednak jest dość typowe dla schyłku roku i okresu przeziębień i chorób. Jej wydatki stanowiły aż 38% budżetu wszystkich analizowanych sektorów. Druga pozycja przypadła w udziale branży handlowej, która nieco zwiększyła swoje wydatki względem poprzedniego miesiąca, a trzecia - branży finansowej.
fot. mat. prasowe
Wydatki reklamowe w podziale na branże
Wydatki reklamowe w podziale na media
Liderem wśród mediów, które wykorzystywano w promocji, okazała się telewizja - reklama telewizyjna pochłonęła przeszło 80 proc. wszystkich pieniędzy przeznaczonych na marketing. Względem października spadek zanotowały wydatki na reklamę w prasie.
fot. mat. prasowe
Wydatki reklamowe w podziale na media
Farmacja: marki o największych wydatkach reklamowych
W rankingu marek z branży farmaceutycznej o największych wydatkach reklamowych pierwsze miejsce zajmuje Ibuprom z budżetem wynoszącym niemal 12 mln zł. Kolejne miejsca należą do marek APAP oraz Gripex.
fot. mat. prasowe
Farmacja: marki o największych wydatkach reklamowych
Farmacja: typy reklamowanych produktów
Najczęściej reklamowaną kategorią produktową z branży farmaceutycznej są preparaty na przeziębienie i grypę oraz na kaszel. Trzecie miejsce zajmują suplementy diety.
fot. mat. prasowe
Farmacja: typy reklamowanych produktów
Finanse: marki o największych wydatkach reklamowych
W listopadzie największym reklamodawcą w branży finansowej był BGŻ BNP Paribas, który zainwestował w promocję 10,5 mln zł. W pierwszej trójce znalazły się także Alior Bank oraz ING. Na kolejnych miejscach różnice w wydanych kwotach nie były znaczne.
fot. mat. prasowe
Finanse: marki o największych wydatkach reklamowych
Finanse: typy reklamowanych usług
Branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy pożyczek gotówkowych, kont osobistych oraz kredytów gotówkowych. Porównując te dane z zestawienie z zeszłego miesiąca, można zauważyć duże zmiany w wyborze reklamowanych usług – zapewne związane z okresem przedświątecznym.
fot. mat. prasowe
Finanse: typy reklamowanych usług
Handel: marki o największych wydatkach reklamowych
Najwięcej w promocję w branży handlowej zainwestował Lidl (53 mln zł) oraz Media Expert, a także Media Markt. Wydatki reklamowe największych marek wzrosły w listopadzie zauważalnie.
fot. mat. prasowe
Handel: marki o największych wydatkach reklamowych
Handel: typy reklamowanych sklepów
W branży handlowej największy budżet został wykorzystany na reklamę sklepów z elektroniką oraz sklepów dyskontowych. Na trzecim miejscu znalazła się reklama hipermarketów.
fot. mat. prasowe
Handel: typy reklamowanych sklepów
Motoryzacja: marki o największych wydatkach reklamowych
Według danych z monitoringu reklam IMM największy budżet reklamowy w branży motoryzacyjnej ulokowała w mediach klasycznych Skoda. W listopadzie na kolejnych miejscach znalazły się Hyundai i Mercedes.
fot. mat. prasowe
Motoryzacja: marki o największych wydatkach reklamowych
Motoryzacja: typy reklamowanych produktów
W zestawieniu najczęściej reklamowanych produktów z branży motoryzacyjnej nie ma niespodzianek – 77% wydatków reklamowych przeznaczono na promocję samochodów osobowych.
fot. mat. prasowe
Motoryzacja: typy reklamowanych produktów
Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych
Plus i Orange to najwięksi reklamodawcy z branży telekomunikacyjnej w listopadzie – z budżetami ponad 23 mln zł każdy. Trzecie miejsce należy do T-mobile, a to oznacza, że podium nie zmieniło się w porównaniu z październikowymi wynikami.
fot. mat. prasowe
Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych
Telekomunikacja: typy reklamowanych usług
Branża telekomunikacyjna w największym stopniu inwestowała w reklamy oferty na abonament, oferty łączonej (TV, internet, telefon), a także oferty dla firm.
fot. mat. prasowe
Telekomunikacja: typy reklamowanych usług
Informacje o badaniu
Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje okres 1-30 listopada 2017 r. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radio i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)