eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyNie ma już podróży bez selfie?

Nie ma już podróży bez selfie?

2017-12-20 00:35

Nie ma już podróży bez selfie?

Nie ma już podróży bez selfie? © Alessandro Biascioli - Fotolia.com

Aby przekonać się, jak bardzo lubimy chwalić się podróżami, wystarczy np. poświęcić chwilę na buszowanie po Instagramie. To właśnie w tym medium codziennie pojawiają się tysiące zdjęć opatrzonych hashtagiem #travelgoals. I nie ma w tym nic zaskakującego, skoro już więcej niż co 10. turysta przyznaje, że pierwszą rzeczą, którą zajmuje się tuż po przybyciu do hotelu jest zrobienie selfie i wrzucenie go do social mediów. Ze zrealizowanego przezHotels.com badania Mobile Travel Tracker wynika, że liderami tej aktywności okazują się millenialsi.

Przeczytaj także: Wakacje za granicą. Miasto kontra wieś

O tym, że millenialski to pokolenie garściami czerpiące z postępu technologicznego, nie trzeba przekonywać już chyba nikogo. Typowy przedstawiciel pokolenia Y nie pogardzi ani selfie-stickiem, ani też instagramowym filtrem. Już niemal połowa osób pomiędzy 18 a 29 rokiem życia (48%) przyznaje, że woli wrzucać na swój profil selfie niż zdjęcia z rodziną, a smartfona uważa za sprzęt, który w podróży czyni go bardziej spontanicznym (46%).

Badanie Hotels.com potwierdza również teorię, o której do niedawna jedynie przebąkiwano - okazuje się, że nowe technologie powoli zastępują nam kontakty interpersonalne. Już co czwarty respondent z Polski przyznaje, że woli podróżować ze smartfonem niż w towarzystwie partnera czy partnerki. Dodatkowo, globalne dane pokazują, że coraz więcej millenialsów jest bardziej zaniepokojonych tym, że może im się rozładować telefon (15%) niż sprzeczką z partnerem lub partnerką w czasie podróży (8%).

Ponieważ jedna trzecia turystów odrzuca hotele, które nie oferują darmowego wi-fi, goście najwyraźniej odczuwają stałą potrzebę bycia online. Zdajemy sobie sprawę, że wielu turystów nie mając smartfona przy sobie nie byłoby w stanie dobrze bawić się w czasie urlopu. Zaskakujący jest dla nas jednak fakt, że aż 14% podróżujących twierdzi, że dla zrobienia idealnego selfie są w stanie zapozować wszędzie, nawet jeśli wiązać by się to miało ze złamaniem zasad bezpieczeństwa – mówi Daniel Craig, wiceprezes ds. technologii mobilnych marki Hotels.com® - Hotels.com posiada tyle miejsc, w których można wspaniale spędzić czas i które można zarezerwować jednym kliknięciem, że miłośnicy selfie z pewnością znajdą mnóstwo okazji, aby uchwycić idealne ujęcie do wrzucenia na Instagrama. I to bez narażania się na nieprzyjemne konsekwencje.

Informacje o badaniu
Badanie zlecone przez portal Hotels.com prezentuje nowe trendy w sposobach korzystania z mobilnych technologii w podróży w drugim rocznym raporcie pt. „Mobile Travel Tracker Report“. Zostało ono przeprowadzone na 9000 respondentach z ponad 30 krajów.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: