eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyKadra zarządzająca w mediach III 2006

Kadra zarządzająca w mediach III 2006

2006-04-26 10:11

Kadra zarządzająca w mediach III 2006

Ranking przekazów o szefach największych firm w lutym 2006r. © fot. mat. prasowe

W marcowym rankingu "Bossowie polskiej gospodarki w mediach" zwyciężył Jan Krzysztof Bielecki. Prezes Pekao SA zadebiutował w ten sposób w roli lidera zestawienia przygotowanego przez Instytut Monitorowania Mediów.

Przeczytaj także: Kadra zarządzająca w mediach II 2006

Kolejne miejsca na podium zajęli reprezentanci firm paliwowych - Igor Chalupec, szef PKN Orlen i Paweł Olechnowicz, prezes Grupy Lotos.

W marcu 2006 roku odnotowano 442 materiały prasowe, 56 radiowych i 75 telewizyjnych, w których ukazały się cytaty lub wzmianki o szefach największych firm w Polsce. Media najczęściej publikowały informacje o Janie Krzysztofie Bieleckim (95 materiałów) - prezes Pekao SA zwyciężył niemal we wszystkich zestawieniach. Następne miejsca zajęli: Igor Chalupec, szef PKN Orlen (81 przekazów) i Paweł Olechnowicz, prezes Grupy Lotos (58).

fot. mat. prasowe

Ranking przekazów o szefach największych firm w lutym 2006r.

Ranking przekazów o szefach największych firm w lutym 2006r.


Dziennikarze najczęściej komentowali związki Jana Krzysztofa Bieleckiego z Platformą Obywatelską. Nazwisko Igora Chalupca pojawiało się przede wszystkim w kontekście szeroko omawianych zmian we władzach PKN Orlen - spekulowano na temat ewentualnego odwołania prezesa ze stanowiska. Natomiast Pawła Olechnowicza wymieniano głównie przy okazji prezentacji strategii kierowanej przez niego firmy, informacji branżowych oraz w kontekście opisów inwestycji i działalności sponsoringowej Grupy Lotos.

Najwięcej prasowych cytatów i wzmianek o dyrektorach i prezesach firm analizowanych w raporcie pochodziło z Pulsu Biznesu - 59. Wśród stacji telewizyjnych pierwsze miejsce pod względem liczby przekazów zajęła TVN24 - 43, a wśród stacji radiowych - Radio PIN - 18. W środkach masowego przekazu przytaczano nazwiska szefów firm lub powoływano się na ich wypowiedzi najczęściej wtedy, gdy media opisywały poszczególne branże i strategie przedsiębiorstw.
79% najwięcej publikacji miało neutralny wydźwięk. 17% stanowiły przekazy pozytywne, a 4% - negatywne.

Raport "Bossowie polskiej gospodarki w mediach" przygotowany przez Instytut Monitorowania Mediów opiera się na analizie publikacji pochodzących z prasy, radia i telewizji. Badanie przedstawia najczęściej pojawiających się w środkach masowego przekazu prezesów, bądź dyrektorów największych firm w Polsce. Lista szefów firm została przygotowana w oparciu o listę 500 największych przedsiębiorstw opublikowaną przez Rzeczpospolitą w kwietniu 2005 roku.

oprac. : Joanna Kujawa / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: