Kiedy sięgamy po alkohol?
2018-01-23 10:38
![Kiedy sięgamy po alkohol? [© Syda Productions - Fotolia.com] Kiedy sięgamy po alkohol?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/spozycie-alkoholu/Kiedy-siegamy-po-alkohol-201659-200x133crop.jpg)
Kiedy sięgamy po alkohol? © Syda Productions - Fotolia.com
Przeczytaj także: Picie alkoholu po polsku, czyli piwo w środę, wódka w sobotę
Jeśli spożycie alkoholu, to w domu i ze znajomymi
Rewolucja gastronomiczna trwa w Polsce już ładnych parę lat. Żywieniowe zwyczaje społeczeństwa zmieniają się wraz z jego bogaceniem, które sprawia, że coraz częściej jemy poza domem. Efektem tego trendu jest oczywiste poszerzenie oferty barów i restauracji, które na klientelę nie narzekają zwłaszcza w okresie karnawału
Liczne lokale, poza daniami, oferują zazwyczaj alkohol. I choć wybór trunków i przygotowywanych na ich bazie drinków jest bogaty, to jak wynika z badania zrealizowanego przez Agencję Badań Rynku i Opinii SW Research, alkohol zdecydowanie wolimy pić w domu - swoim (39,6 proc.) lub znajomych (39,4 proc.). Tylko 11 proc. respondentów deklaruje, że miejscem, w którym najczęściej piją alkohol jest bar lub pub. Kiedy zaś już sięgamy po alkohol to najchętniej robimy to w towarzystwie przyjaciół i znajomych (50,3 proc.) lub rodziny (30,2 proc.), głównie podczas imprez, spotkań towarzyskich, imienin lub urodzin.
fot. Syda Productions - Fotolia.com
Kiedy sięgamy po alkohol?
Alkohol zdecydowanie wolimy pić w domu - swoim (39,6 proc.) lub znajomych (39,4 proc.).
Piwo dla siebie wódka na imprezę
Nie jest tajemnicą, że wybór konkretnego alkoholu podyktowany jest w dużej mierze okazją, podczas której ma być spożywany. Obserwację tę potwierdziły wyniki badania zrealizowanego przez Agencję Badań Rynku i Opinii SW Research. Okazało się, że alkoholami najchętniej kupowanymi na własny użytek są: piwo, wino i wódka czysta. Przy czym najwięcej osób wskazywało piwo (58,4 proc.). Kiedy jednak wybieramy alkohol, który ma być spożywany podczas spotkania towarzyskiego, wówczas najchętniej sięgamy po wódkę czystą (25,9 proc.), rzadziej zaś po wino (17,5 proc.) czy piwo (15 proc.). Badani poproszeni zostali również o wskazanie trzech marek alkoholi, które szczególnie chętnie wówczas wybierają. Okazało się, że wśród wódek największą popularnością cieszą się: Finlandia Vodka, Żubrówka i Bols, a wśród win Carlo Rossi.
Smak i znajomość marki przede wszystkim
Decyzja o wyborze konkretnego alkoholu podyktowana jest okazją, podczas której ma być spożywany oraz jego cechami, wśród których, jak pokazują wyniki badania, niezmiennie najważniejszy jest smak (41,2 proc.) i znajomość marki (28,9 proc.). Sugeruje to, że zdecydowanie chętniej sięgamy po produkty znane i cenione przez nas. A te, jak wskazali respondenci, w przypadku wódek to: Finlandia Vodka (32,1 proc.), Wyborowa (11 proc.) oraz Pan Tadeusz (8,9 proc.) oraz Jack Daniel’s (27,2 proc.), Johnny Walker (18,8 proc.) i Ballantine’s (14,3 proc.) w przypadku whisky.
Niewątpliwie ciekawym jest, że jak wynika z badania elementy takie, jak ekspozycja marki, dołączone tzw. gratisy, czy reklama mają zdecydowanie mniejsze znaczenie przy wyborze alkoholu. Wśród argumentów tego typu tymi, które mają największy wpływ na nasze decyzje, są promocje cenowe.
Informacje o badaniu
Badanie, którego celem było określenie trendów związanych z zakupem alkoholi, zrealizowane zostało w dniach 17.10-18.10.2017 przez agencję SW RESEARCH, metodą wywiadów on-line (CAWI), na panelu internetowym SW Panel. W ramach badania przeprowadzono 853 ankiety wśród osób, które ukończyły 18 lat. Kwestionariusz badawczy został przygotowany przez agencję SW RESEARCH.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)
-
Jacek901 / 2018-01-23 12:03:26
Moim zdaniem za często sięgamy po alkohol. a później pojawia się problem z alkoholem, niedaleko szukać mój sąsaid lubił zajrzeć do kieliszka i koniec końców wylądował w ośrodku wiosenna na leczeniu. Tankował codziennie aż żonka się wkurzyła i go odesłała na terapię [ odpowiedz ] [ cytuj ]