Polscy konsumenci w lepszych nastrojach. Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że wraz z nadejściem nowego roku polepszył się zarówno bieżący, jak wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej.
Przeczytaj także: Koniunktura konsumencka XII 2017
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, był wyższy o 4,1 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie 6,2.W porównaniu do stycznia 2017 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 7,4 p. proc.
Wszystkie składowe wskaźnika uzyskały wartości wyższe niż przed miesiącem. Najwyższe wzrosty odnotowano w ocenach przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego oraz obecnej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrost odpowiednio o 5,0 i 4,9 p. proc.).
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 4,5 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie 4,3.
W styczniu br. WWUK osiągnął wartość o 8,7 p. proc. wyższą, niż w analogicznym miesiącu 2017 r.
Również w przypadku WWUK, wszystkie składowe osiągnęły wartości wyższe niż miesiąc wcześniej. Największa poprawa dotyczyła ocen możliwości przyszłego oszczędzania pieniędzy oraz przyszłej sytuacji finansowej gospodarstwa domowego (wzrost odpowiednio o 6,2 i 5,0 p. proc.). Oceny przyszłej sytuacji ekonomicznej kraju i przyszłego poziomu bezrobocia wzrosły odpowiednio o 3,7 i 2,8 p. proc.
fot. mat. prasowe
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) syntetycznie opisuje obecne tendencje konsumpcji indywidualnej.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)