Najczęściej cytowane media 2017
2018-01-31 13:45
Czytanie gazet © gpointstudio - Fotolia.com
Przeczytaj także: Monitoring mediów: cytowania 2017
Rok 2017 został zdominowany przez tematy polityczne. Media często poruszały temat przeprowadzenia referendum w sprawie zmiany konstytucji, gorącym tematem w tym roku była też sprawa reformy sądownictwa. Często wracano do tematów afery reprywatyzacyjnej w Warszawie i tematu ekshumacji ciał ofiar katastrofy smoleńskiej.Prasa
Wśród najczęściej cytowanych tytułów prasowych w 2017 roku liderem został dziennik „Rzeczpospolita”, przed „Gazetą Wyborczą”. Na pozycji trzeciej uplasował się „Dziennik Gazeta Prawna”. Rzeczpospolita swoją pozycję zawdzięcza informacjom na temat reformy sądownictwa w Polsce oraz dotarciu do szczegółów nowych przepisów dużej ustawy reprywatyzacyjnej.
W roku 2017 najczęściej cytowanym tygodnikiem był „Sieci Prawdy”. Na podium znalazły się także tygodnik „Newsweek” oraz „Do Rzeczy”. Zwycięstwo „Sieci Prawdy” zawdzięczają publikacjom związanym z aferą Amber Gold oraz informacjom dotyczącym reformy sądownictwa.
W rankingu najczęściej cytowanych miesięczników zwyciężył „Forbes”. Na drugiej pozycji uplasował się magazyn „Perspektywy”, a na trzecim „Twój Styl”. „Forbes” pierwsze miejsce zawdzięcza głównie publikacji listy 100 najbogatszych Polaków.
fot. mat. prasowe
Najbardziej opiniotwórcze media
fot. mat. prasowe
fot. mat. prasowe
Tygodniki
fot. mat. prasowe
Miesięczniki
Telewizja
Wśród najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych roku 2017 dominowała TVN24, wyprzedzając TVPinfo oraz TV Trwam. TVN24 zawdzięcza pierwszą pozycję materiałom na temat poparcia partii politycznych, informacjom oraz komentarzom na temat projektów ustaw prezydenckich.
fot. mat. prasowe
Telewizja
Radio
Najczęściej cytowaną stacją radiową było w minionym roku Radio Zet. Na podium znalazły się także RMF FM oraz PR1. Radio Zet cytowano głównie za sprawą informacji o poprawkach PiS-u do projektu ustaw sądowniczych oraz publikacjom w sprawie ekshumacji ciał ofiar katastrofy smoleńskiej.
fot. mat. prasowe
Portale internetowe
Wśród portali internetowych najczęściej cytowany w roku 2017 był portal Onet.pl. Stało się tak za sprawą publikacji na temat fałszowania dokumentów finansowych w KOD oraz informacjom na temat sondażu poparcia partii politycznych przeprowadzonego przez IBRiS. Na drugim miejscy znalazły się portal Wirtualna Polska oraz wPolityce.pl.
fot. mat. prasowe
Portale internetowe
Media ekonomiczne
Wśród najczęściej cytowanych mediów ekonomicznych pierwsze miejsce zajmuje „Dziennik Gazeta Prawna”, który wyprzedził „Puls Biznesu” oraz „Forbes”.
fot. mat. prasowe
Media ekonomiczne
Media regionalne
Wśród najczęściej cytowanych mediów regionalnych liderem zostało Radio Kraków, w związku z wypowiedzią premier Beaty Szydło na temat projektów prezydenckich. Drugim popularnym tematem cytowania była rozmowa z Ryszardem Terleckim o rekonstrukcji rządu. Na drugim miejscu znalazło się Radio Szczecin. Na trzecim miejscu Radio Gdańsk.
fot. mat. prasowe
Media regionalne
Informacje o badaniu:
Badanie przeprowadzono na podstawie 75 978 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu od 1 stycznia do 31 grudnia 2017 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 77 136 razy (36 996 razy w prasie, 29 651 w telewizji i 10 489 w radio).
Analiza obejmuje ponad 1000 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne (TVP1, TVP2, TVP3, TVP Kraków, TVP Sport, TVPinfo, TVN, TVN24, TVN Biznes i Świat, TVN TURBO, TVN Meteo, POLSAT, Polsat News, Polsat Sport, TV4, Canal+, TV Trwam, TV Puls) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, Radio Dla Ciebie / RDC, Radio Maryja, Muzo.fm, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio TOK FM, Radio Gdańsk, Radio Katowice, Radio Kielce, Radio Merkury, Radio Szczecin, Radio Wrocław, Radio Lublin).
Badanie wykonano na podstawie materiałów z monitoringu prasy, radio i telewizji, w których pojawiały się nazwy mediów:
- prasowych,
- portali internetowych,
- stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów.
UWAGA: Badanie nie obejmuje cytowań, opublikowanych w internecie. Natomiast pod uwagę brane są cytowania mediów internetowych, jeśli pojawiły się one w prasie, radio bądź w telewizji.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)