Igrzyska olimpijskie to dla Polaków duma i fair play
2018-02-09 13:42
Medale © Sergey - Fotolia.com
XXIII Zimowe Igrzyska Olimpijskie w koreańskim PyeongChang już rozpoczęte. Poczynania sportowców śledzić będą miliony Polaków. Nasze nadzieje budzą przede wszystkim występy skoczków, ale - jak wynika z badania zleconego firmie Deloitte przez Polski Komitet Olimpijski - każdy z występów polskiej reprezentacji jest dla nas ważny i napawa nas poczuciem narodowej dumy.
Przeczytaj także: Igrzyska olimpijskie jednoczą świat, ale nie Polaków
Badanie dowodzi, że dla 13 proc. respondentów igrzyska olimpijskie są wydarzeniem bardzo istotnym, a 38 proc. ocenia je jako ważne.–Dla niemal połowy respondentów kluczowym kryterium wyboru oglądanych zawodów podczas igrzysk są występy polskiej reprezentacji. Czyli w Korei przed telewizory przyciągną nas występy Kamila Stocha i jego kolegów z drużyny, Justyny Kowalczyk czy też panczenistów. Z kolei dla 36 proc. ważne jest zainteresowanie daną dyscypliną sportu – mówi Marcin Diakonowicz, Partner, Lider grupy sportowej w Deloitte.Jednocześnie co czwarty z ankietowanych przyznaje, że to, czy będzie śledził zmagania polskiej reprezentacji w znacznej mierze zależy od godzin, w jaki będą emitowane transmisje telewizyjne z igrzysk
Igrzyska to duma i fair play
Niemal co trzeci Polak (31 proc.) uznaje igrzyska olimpijskie za najważniejszą imprezę sportową świata. Podobna grupa badanych (32 proc.) podnosi, że jest to pole rywalizacji pomiędzy krajami. Kwestia rywalizacji pojawia się również w odczuciach, jakie budzi polska reprezentacja olimpijska, a dokładnie w poczuciu dumy z sukcesów, które odnoszą nasi sportowcy (40 proc.).
– Co ważne rywalizacja olimpijska krzewi otwartość, współpracę i ducha fair-play, co w zestawieniu z dużym zasięgiem i skalą imprezy stanowi dobrą okazję do promocji tych wartości – mówi Ireneusz Kutyła, Dyrektor Marketingu, Polski Komitet Olimpijski.Zdaniem Polaków powołanie do reprezentacji otrzymują przede wszystkim najlepsi sportowcy (39 proc.), a zostanie olimpijczykiem to marzenie każdej osoby, która profesjonalnie uprawia sport (34 proc.). Kibicując polskim sportowcom czujemy dumę z tego, że jesteśmy Polką/Polakiem.
fot. Sergey - Fotolia.com
Medale
Kibicujemy przede wszystkim skoczkom
Najpopularniejszą dyscypliną sportową, którą Polacy śledzą, jest piłka nożna. Jej kibicami jest aż 42 proc. ankietowanych. Popularność pozostałych dyscyplin sportu wynika w dużej mierze z sukcesów, jakie polscy sportowcy w nich odnoszą. Wśród sportów zimowych największym zainteresowaniem cieszą się skoki narciarskie, które wraz z siatkówką znalazły się na drugim miejscu wśród najpopularniejszych dyscyplin (22 proc.). Oprócz skoków ze sportów, które będą obecne na zimowych igrzyskach Polacy wymieniają jeszcze biegi narciarskie (9 proc.), łyżwiarstwo figurowe (7 proc.) oraz narciarstwo alpejskie i dowolne (po 3 proc.). Polacy kibicują polskim sportowcom, siedząc głównie na kanapie w domu. Aż 42 proc. badanych przyznało, że śledzi zawody sportowe przynajmniej raz w miesiącu lub częściej dzięki relacjom w telewizji, radiu czy internecie. Relacje z poprzednich igrzysk olimpijskich w Soczi oglądało na głównych antenach TVP średnio 2 mln widzów. Najwięcej, bo ponad 10 mln osób, przyciągnęły zawody w skokach narciarskich, podczas których Kamil Stoch zdobył złoty medal. Jak wynika z badania Deloitte zaledwie, co trzeci badany przyznał, że kibicuje sportowcom na stadionie lub innym obiekcie sportowym.
Profesjonalizacja PKOl
Igrzyska olimpijskie to najważniejsza impreza również dla Polskiego Komitetu Olimpijskiego.
– Naszym celem jest tworzenie dobrego klimatu społecznego oraz organizacyjnego wokół przygotowań do udziału polskich sportowców w imprezach najwyższej rangi, jakimi są igrzyska olimpijskie. Mam nadzieję, że dwa tygodnie rywalizacji w koreańskim PyeongChang wiązać się będą z wieloma sukcesami naszych sportowców. Jako PKOl dołożyliśmy wszelkich starań, by tak się stało – mówi Ireneusz Kutyła, PKOl.W tych przygotowaniach komitet wspomagany był m.in. przez firmę doradczą Deloitte, z którą od stycznia 2016 roku łączy go ramowa umowa o współpracy. Eksperci Deloitte wspierają PKOl, m.in.: poprzez świadczenie usług audytowych, konsultingowych i prawnych.
Przeczytaj także:
Nie tylko piłka nożna. Jakie emocje budzą w nas wydarzenia sportowe?
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)