Kuchnia polska. Jak gotują internauci?
2018-02-17 00:50
Jak gotują internauci? © luckybusiness - Fotolia.com
Przeczytaj także: Jak ewoluują nawyki żywieniowe?
Jak dowodzą rezultaty przeprowadzonego badania, kuchnia polska to nadal przywiązanie do tradycji. Okazuje się bowiem, że inspiracją do dań bardzo często jest nie internet, ale źródła pozamediowe, na które wskazuje aż 82% badanych. Gotując, chętnie korzystamy z przepisów, które od lat krążą w naszej rodzinie (57%) i wymieniamy receptury ze znajomymi (51%). Do lamusa nie odeszły również tradycyjne książki kucharskie, z których korzystanie deklaruje 41% ankietowanych.Co dość oczywiste, współczesna kuchnia polska dużo czerpie również z mediów. Gotujący najchętniej podpierają się pomysłami, które podpowiada im przeglądarka internetowa (51%). Istotnym źródłem kulinarnych inspiracji są również strony prowadzone przez niezależnych autorów (33%) lub związane z markami (30%). Wiodą one prym przez programami kulinarnymi i poświęconym tej tematyce talent shows. Wideo i kanały na YouTube oglądają przede wszystkim młodsi kucharze, którzy znacznie rzadziej sięgają po tradycyjne kopalnie przepisów, jak notesy babć i książki kucharskie.
Ponad połowa gotujących (57%) deklaruje, że podczas przygotowywania posiłków zdarza im się wspomagać przepisem w formie drukowanej. Najczęściej jest to wydruk przepisu odnalezionego wcześniej w internecie. Co ważne, niemal równy odsetek gotujących (56%) ma przed sobą ekran urządzenia, zazwyczaj smartfonu lub laptopa, przynajmniej potencjalnie będąc cały czas online. To głównie młodsi kucharze w grupie między 18 a 29 lat.
fot. mat. prasowe
Kto gotuje?
Choć wśród gotujących wciąż przeważają kobiety (56% gotujących co najmniej raz w tygodniu), zwraca uwagę wysoki odsetek mężczyzn, którzy osobiście przygotowują potrawy w swoich domach. Trzech na czterech mężczyzn zadeklarowało, że gotuje przynajmniej raz na tydzień, a ¼ – że gotuje codziennie lub prawie codziennie.
– Zrealizowane badanie to znakomite źródło danych nt. preferencji osób gotujących w swoich domach, do których marketerzy chcieliby kierować komunikację w zakresie szeroko pojętych kategorii żywności czy małego AGD. Zgromadzone i przeanalizowane dane umożliwiają jeszcze bardziej precyzyjny dobór kanałów komunikacji i efektywniejsze budowanie zasięgu w grupie celowej osób odpowiedzialnych za zakupy spożywcze i przygotowanie posiłków. Uzyskane dane potwierdzają także niewątpliwy potencjał komunikacji planowanej na urządzenia mobilne, z których duża część gotujących internautów korzysta na bieżąco przygotowując posiłki. To niezmiernie ważne w dobie działań komunikacyjnych mających dotrzeć do konsumenta w najbardziej odpowiednim dla niego momencie i kontekście – podsumowuje Michał Machnikowski, Business Planning, Mindshare Polska.
fot. mat. prasowe
Gdzie poszukujemy pomysłów na dania?
Informacje o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone w grudniu 2017 r. metodą CAWI, tj. ankiet realizowanych na panelu internetowym. Próba badawcza to 1051 internautów w wieku 18+.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (1)