Jak wyglądają podróże służbowe handlowca?
2018-02-22 11:56
![Jak wyglądają podróże służbowe handlowca? [© baranq - Fotolia.com] Jak wyglądają podróże służbowe handlowca?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/podroze-sluzbowe/Jak-wygladaja-podroze-sluzbowe-handlowca-202730-200x133crop.jpg)
Jak wyglądają podróże służbowe handlowca? © baranq - Fotolia.com
Przeczytaj także: Podróże służbowe: mniej, ale w lepszym standardzie
Jak wynika z najnowszego badania Diners Club Polska swoich pracowników w podróże służbowe wysyła co piąte przedsiębiorstwo handlowe z sektora MŚP. 4 na 10 delegowanych wyjeżdża raz w tygodniu lub częściej. W porównaniu z pracownikami innych analizowanych sektorów (usługowego, przemysłowego i rolniczego) to właśnie handlowcy odbywają najdłuższe podróże służbowe - w przeszło 80 proc. przypadków ich wyjazd trwa dwa dni lub dłużej.W pakiecie samochód firmowy i karta służbowa
Standard podróży służbowych jest coraz wyższy. 85 proc. handlowców udaje się w nie autem firmowym, a zaledwie 7 proc. podróżuje prywatnym samochodem. Delegowani raczej nie korzystają z pociągów, ale zdarza im się odbywać podróże samolotem. Na ten środek transportu wskazało ponad 7 proc. właścicieli firm.
- Niecałe 17 proc. polskich MŚP zadeklarowało, że koszty podróży służbowych opłaca kartą firmową. Najczęściej praktykują to firmy handlowe. Co trzecia z nich w delegacji posługuje się służbową kartą. Za to ponad 56 proc. pracowników tej branży otrzymuje gotówkę w formie zaliczki, którą potem rozlicza. Niecałe 13 proc. badanych koszty wyjazdu opłaca z własnej kieszeni, a następnie czeka na ich zwrot – mówi Monika Grabowska z Diners Club Polska.
Jak pokazuje badanie Diners Club, to w dużych firmach handlowych najczęściej możemy spotkać osobne stanowisko dla osoby odpowiedzialnej wyłącznie za organizację podróży służbowych. Takiego pracownika posiada co trzecie przedsiębiorstwo.
fot. baranq - Fotolia.com
Jak wyglądają podróże służbowe handlowca?
Na standard podróży służbowych handlowcy nie powinni narzekać. Na większość wyjazdów udają się samochodem – 85 proc. z nich korzysta z auta firmowego, dużo mniej, bo 7 proc. jeździ prywatnym pojazdem.
Szerokie perspektywy
Ponad 92 proc. właścicieli MŚP zajmujących się handlem oceniło sytuację finansową swojej firmy na bardzo dobrym (32 proc.) lub dobrym (60 proc.) poziomie. Jednocześnie, co trzeci przedsiębiorca uważa, że najbliższe 12 miesięcy pozytywnie wpłyną na jego firmę. Badania pokazały, że zdecydowanie najważniejszym zadaniem, jakie stawiają przed sobą handlowcy w 2018 roku to pozyskanie nowych klientów. Wyścig o nich zapowiedziało ponad 72 proc. właścicieli. Na podium najczęściej wskazywanych na ten rok wyzwań znalazły się również chęć utrzymania obecnych klientów (7,4 proc.) i zwiększenie zatrudnienia (7,3 proc.)
- Pracownicy sektora handlowego mogą spać spokojnie. Zapowiadane zmiany w zatrudnieniu dotyczą tylko zwiększania etatów, a nie ich redukcji. Ponad 60 proc. właścicieli przyznało, że w najbliższym czasie rozszerzy grono pracowników firmy, natomiast co trzeci zadeklarował, że pozostanie ono na niezmienionym poziomie – dodaje Monika Grabowska z Diners Club Polska.
Nota metodologiczna:
Badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRIS) na zlecenie Diners Club Polska we wrześniu 2017 r. na podstawie wywiadów z 500. właścicielami mikro, małych i średnich przedsiębiorstw z całej Polski, metodą telefonicznych standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI). Błąd oszacowania = 4 proc. poziom ufności 0,95.
![Delegacja w MSP. Standard czy rzadkość? [© Kurhan - Fotolia.com] Delegacja w MSP. Standard czy rzadkość?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/podroze-sluzbowe/Delegacja-w-MSP-Standard-czy-rzadkosc-224746-150x100crop.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)