Trendy technologiczne w rekrutacji 2018
2018-02-27 12:28
Rekrutacja © fizkes - Fotolia.com
Przeczytaj także: Nowe technologie w rekrutacji: konieczność nie opcja
Ekspert podkreśla, że nowe technologie coraz silniej zaznaczają swoją obecność w branży HR. I wprawdzie dotychczas miały one największe znaczenie w sferze zarządzania zasobami ludzkimi, to już teraz jest zupełnie jasne, że ich przemożny wpływ istotny będzie również dla rekrutacji.Czas analityki
Postępująca cyfryzacja sprawia, że dziś poszukiwanie pracy poprzez wiele kanałów i urządzeń nie jest niczym zaskakującym. Nikogo nie dziwi już fakt znalezienia pracy poprzez opublikowane na Facebooku i przeczytane na smartfonie ogłoszenie.
- Zaletą digitalizacji rekrutacji jest możliwość dokładnego monitorowania tego procesu. Jesteśmy w stanie ustalić skąd kandydat wie o wakacie oraz w jaki sposób kontaktował się z firmą – mówi Michał Gołgowski – Taka wiedza pozwala nam badać, jakie kanały pozyskiwania pracowników są najskuteczniejsze.
Ekspert podkreśla, że w czasach rynku pracownika analizowanie i badanie zachowań kandydata jest szczególnie istotne.
- Obecnie to pracodawcy mają problem ze znalezieniem pracownika. Dlatego powinni starać się nie zniechęcać go na żadnym etapie procesu rekrutacyjnego – uważa Michał Gołgowski. - Mapowanie rekrutacji, podobnie jak mapowanie podróży zakupowej, to doskonały sposób, by zapewnić kandydatom możliwie najbardziej przyjazny proces.
fot. fizkes - Fotolia.com
Rekrutacja
Wejście chatbotów
Choć branża HR opiera się na ludziach, coraz większą rolę gra w niej sztuczna inteligencja.
- Ogromny potencjał w rekrutacji ma wykorzystanie chatbotów. Automaty mogą obsługiwać powtarzalne zadania, takie jak odpowiadanie kandydatom na często zadawane pytania czy informowanie na temat przebiegu procesu rekrutacyjnego – wskazuje Michał Gołgowski. - Dzięki takiemu cybernetycznemu wsparciu, rekruterzy mogliby się skupić na tym, co w ich pracy jest naprawdę ważne, czyli analizowaniu dokumentów i wyszukiwaniu talentów, a nie na wymienianiu setek maili i wielokrotnym odpowiadaniu na takie same pytania.
Chatboty w rekrutacji z powodzeniem wykorzystała Anchor Group, brytyjska organizacja non-profit wspierająca ludzi po 55 roku życia. W swoim procesie rekrutacyjnym wykorzystała Messengera na Facebooku – gdy tylko potencjalny kandydat klikał w reklamę rekrutacyjną, natychmiast odzywał się do niego chatbot, który proponował mu termin rozmowy telefonicznej z rekruterem.
Super precyzyjne oferty pracy
Retargeting, czyli wyświetlanie reklam użytkownikowi, który już odwiedził daną stronę internetową, na dobre zadomowił się w marketingu. Okazuje się jednak, że narzędzia kojarzone z marketing automation mogą pomóc uzyskać przewagę konkurencyjną także w rekrutacji.
- Precyzyjniejsze dotarcie do zainteresowanego to z jednej strony oszczędność a z drugiej możliwość łatwiejszego znalezienia odpowiedniej osoby. Nie ma sensu oferty pracy w Poznaniu wyświetlać wszystkim użytkownikom Facebooka. Zamiast tego lepiej skierować ją jedynie do mieszkańców tego miasta oraz okolic – uważa Michał Gołgowski. - Zmniejszenie liczby ludzi, którym wyświetlane jest ogłoszenie, powoduje, że budżet na pojedynczego kandydata może wzrosnąć, co pozwala inwestować w promocję i skuteczniej dotrzeć do właściwej osoby.
Nowoczesne technologie bez wątpienia zmienią krajobraz branży rekrutacyjnej. Zdaniem Michała Gołgowskiego to właśnie Polska ma szansę stać się globalnym liderem nowoczesnej rekrutacji.
- Rekordowo niskie bezrobocie i dobre zaplecze informatyczne sprawia, że Polska jest świetnym miejscem dla startupów z branży HR. Dlatego właśnie będę bacznie obserwował tę niszę w 2018 roku. Jestem pewien, że jeszcze nas czymś ciekawym zaskoczy – podsumowuje.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)