Najczęściej cytowane media I 2018
2018-03-05 12:45
Telewizja TVN najczęściej cytowana © rcfotostock - Fotolia.com
Przeczytaj także: Monitoring mediów: cytowania I 2018
W styczniu największą uwagę dziennikarzy przykuł reportaż o neonazistach w Polsce oraz plany rekonstrukcji rządu. W mediach często powtarzały się echa sprawy głosowania nad ustawą dotyczącą aborcji oraz nowelizacji ustawy o IPN.Prasa
W styczniu 2018 roku najczęściej cytowanym tytułem prasowym była "Rzeczpospolita", która swoją pozycję zawdzięcza badaniu, które dotyczyło wprowadzenia całkowitego zakazu aborcji oraz informacjom na temat rekonstrukcji rządu. Na miejscu drugim tym razem znalazła się "Gazeta Wyborcza", a "Fakt" spadł na miejsce trzecie.
Wśród najczęściej cytowanych tygodników stycznia nowym liderem został „Tygodnik Powszechny”. Stało się tak dzięki wywiadowi z Donaldem Tuskiem. Na drugim miejscu bez zmian "Gazeta Polska, a na trzecim "Do Rzeczy”.
Wśród najczęściej cytowanych miesięczników nowym liderem zostały „Perspektywy”, dzięki rankingowi szkół średnich. Na drugim miejscu uplasował się „Forbes”, a na trzecim – „Playboy”.
fot. mat. prasowe
Najbardziej opiniotwórcze media
fot. mat. prasowe
fot. mat. prasowe
Tygodniki
fot. mat. prasowe
Miesięczniki
Telewizja
Wśród stacji telewizyjnych w styczniu 2018 nowym liderem została TVN, dzięki opublikowaniu reportażu o polskich neonazistach. Kolejne miejsca na podium to TVN24 oraz TVPinfo.
fot. mat. prasowe
Telewizja
Radio
Wśród stacji radiowych najczęściej cytowano RMF FM, za sprawą wywiadu z Anną Azari, ambasador Izraela w Polsce, oraz jej wypowiedzi na temat nowelizacji ustawy o IPN. Kolejne miejsca na podium zajęły Radio ZET i PR1.
fot. mat. prasowe
Portale internetowe
W styczniu na pierwszym miejscu najpopularniejszych portali internetowych znalazła się ponownie Wirtualna Polska, za sprawą publikacji informacji na temat miejsca urodzenia Teresy Czerwińskiej. Kolejne miejsca zajęły Onet.pl i Wirtualnemedia.pl.
fot. mat. prasowe
Portale internetowe
Media ekonomiczne
Wśród mediów ekonomicznych liderem stycznia został podobnie jak przed miesiącem "Dziennik Gazeta Prawna". Na kolejnych miejscach uplasowały się „Puls Biznesu” oraz „Gazeta Giełdy Parkiet”.
fot. mat. prasowe
Media ekonomiczne
Media regionalne
Wśród mediów regionalnych na pierwszym miejscu w styczniu znalazło się Radio Szczecin. Na drugim miejscu ex aequo znalazły się Radio Plus oraz "Gazeta Krakowska". Trzecie miejsce przypadło Radio Kraków.
fot. mat. prasowe
Media regionalne
Badanie przeprowadzono na podstawie 34 120 przekazów z mediów (materiałów prasowych, programów radiowych, telewizyjnych i materiałów z portali internetowych) z okresu od 1 do 31 stycznia 2018. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 34 419 razy (27 128 razy w portalach internetowych, 3 656 w prasie, 2 508 w telewizji i 1127 w radio).
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)