Wydatki reklamowe. Farmacja i długo, długo nic
2018-03-19 12:41
Najwięcej na reklamę wydała farmacja © Adam Wasilewski - Fotolia.com
Przeczytaj także: Wydatki reklamowe w listopadzie. Którzy reklamodawcy zaszaleli?
Wydatki reklamowe wg branż
Najświeższe dane zaprezentowane przez Instytut Monitorowania Mediów dowodzą, że najprężniejszym reklamodawcą lutego okazał się branża farmaceutyczna, która odpowiadała za 48 proc. całości badanych wydatków reklamowych (tj. 417,5 mln zł). Droga pozycja przypadła w udziale handlowi (25 proc.), a pozostałe branże, tj. finansowa, motoryzacyjna i telekomunikacyjna, wygenerowały po 9 proc. całości uwzględnionych w analizie wydatków na reklamę.
fot. mat. prasowe
Wydatki reklamowe w podziale na branże
Wydatki reklamowe w podziale na media
Jeśli przyjrzeć się ogółowi wydatków wszystkich branż to wyraźnie widać, że największą popularnością wśród reklamodawców cieszy się reklamę telewizyjną, na którą w każdej branży reklamodawcy pożytkują ponad 40 proc. budżetu. Wyjątkiem okazała się tylko branża handlowa, która najwięcej pieniędzy wydała na promocję w radiu.
fot. mat. prasowe
Wydatki reklamowe w podziale na media
Farmacja: marki o największych wydatkach reklamowych
W rankingu marek z branży farmaceutycznej o największych wydatkach reklamowych na pierwszym miejscu – podobnie jak miesiąc temu – znalazła się marka Molekin D3 z budżetem wynoszącym niemal 8 mln zł. Kolejne miejsca na podium zestawienia zajęły Ibuprom oraz NeoMag.
fot. mat. prasowe
Marki farmaceutyczne o największych wydatkach
Farmacja: typy reklamowanych produktów
Wśród najczęściej reklamowanych kategorii produktowych z branży farmaceutycznej znajdują się preparaty na przeziębienie i grypę (10 proc.) i na kaszel (8 proc.) a także witaminy (7 proc.).
fot. mat. prasowe
Kategorie reklamowanych produktów z branży farmaceutycznej
Handel: marki o największych wydatkach reklamowych
Marką z branży handlowej o największych wydatkach reklamowych był ponownie Lidl, który przeznaczył na promocję w tv, radio i prasie ponad 31 mln zł. Na drugim miejscu w zestawieniu znalazł się Media Expert, zostawiając w tyle kolejne marki (Biedronkę, Euro RTV AGD i Media Markt).
fot. mat. prasowe
Marki handlowe o największych wydatkach
Handel: typy reklamowanych sklepów
W branży handlowej – podobnie jak w poprzednim miesiącu – największy budżet został wykorzystany na reklamę sklepów z elektroniką oraz sklepów dyskontowych. W pierwszej piątce znalazły się także sieci budowlane – najpewniej jako zapowiedź sezonu remontowego.
fot. mat. prasowe
Kategorie reklamowanych produktów z branży handlowej
Finanse: marki o największych wydatkach reklamowych
W lutym największym reklamodawcą w branży finansowej był bank ING, który zainwestował w promocję ponad 7 mln zł. W pierwszej trójce, ale ze znacznie mniejszymi wydatkami, znalazły się także mBank i BGŻ BNP Paribas.
fot. mat. prasowe
Marki finansowe o największych wydatkach
Finanse: typy reklamowanych usług
W lutym branża finansowa w największym stopniu inwestowała w reklamy pożyczek gotówkowych (35 proc. wszystkich kategorii produktowych), kont osobistych oraz kart płatniczych
fot. mat. prasowe
Kategorie reklamowanych produktów z branży finansowej
Motoryzacja: marki o największych wydatkach reklamowych
Wśród marek motoryzacyjnych, które przeznaczyły największe koszty na reklamę w telewizji, radiu i prasie, znalazły się: Toyota (ponad 11 mln zł), Volkswagen oraz Opel.
fot. mat. prasowe
Marki motoryzacyjne o największych wydatkach
Motoryzacja: typy reklamowanych produktów
Jeśli chodzi o wydatki reklamowe przeznaczane na konkretne produkty w branży motoryzacyjnej, nadal największe udziały mają samochody osobowe (aż 88 proc.). W styczniu na kolejnych miejscach znalazły się usługi sprzedaży samochodów oraz ASO (autoryzowane stacje obsługi).
fot. mat. prasowe
Kategorie reklamowanych produktów z branży motoryzacyjnej
Telekomunikacja: marki o największych wydatkach reklamowych
Orange to największy reklamodawca z branży telekomunikacyjnej w lutym – z budżetem ponad 22 mln zł. Kolejne miejsca zajęły marki Plus i T-Mobile.
fot. mat. prasowe
Marki telekomunikacyjne o największych wydatkach
Telekomunikacja: typy reklamowanych usług
Branża telekomunikacyjna po raz kolejny w największym stopniu inwestowała w reklamy oferty łączonej (TV, internet, telefon). Na drugim miejscu z nieco mniejszym wynikiem znalazła się oferta na kartę.
fot. mat. prasowe
Kategorie reklamowanych produktów z branży telekomunikacyjnej
Informacje o badaniu
Raport został opracowany na podstawie danych z monitoringu reklam admonit IMM, obejmuje okres 1-28 lutego 2018 r. Badaniem objęte zostały reklamy opublikowane w prasie oraz wyemitowane w radio i telewizji. Wydatki prezentowane w raporcie podawane są według oficjalnych cenników netto poszczególnych mediów.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)