Z jakich usług mobilnych korzystają internauci?
2006-05-09 00:05
Panie częściej niż panowie kupują dzwonki, grafiki i gry do telefonów komórkowych, chętniej też biorą udział w sms-owych akcjach charytatywnych i konkursach. Jak wynika z najnowszych badań przeprowadzonych przez firmę Gemius, tego typu usługi cieszą się dużym powodzeniem. Skorzystało z nich ponad 2/3 polskich internautów!
Przeczytaj także: Mobilny Internet w regionie CEE
Większość z nas nie wyobraża sobie dziś życia bez telefonu komórkowego. Od momentu wprowadzenia na rynek tego urządzenia bez trudu możemy kontaktować się z innymi, bez względu na to, gdzie się w danej chwili znajdują. Telefony komórkowe to jednak coś więcej niż komunikacja. Coraz częściej dostarczają nam rozrywki, umożliwiają połączenie z internetem, dokonanie transakcji finansowych czy przekazanie wpłat na rzecz potrzebujących. Wraz z rozpowszechnieniem się telefonii komórkowej powstał nowy sektor gospodarki zwany m-biznesem. Raport przygotowany przez firmę Gemius jest cenną wskazówką dla przedstawicieli tej branży. Zawiera on zarówno charakterystykę korzystania z usług mobilnych przez internautów, jak i ocenę tych usług. Ponadto raport identyfikuje źródła informacji, z których internauci czerpią wiedzę o usługach mobilnych w Polsce.fot. mat. prasowe
Chociaż usługi mobilne kierowane są do przedstawicieli obojga płci, to kobiety chętniej z nich korzystają. Spośród osób biorących udział w akcjach charytatywnych polegających na wysyłaniu sms-ów, aby wspomóc potrzebujących, 67,5 proc. to kobiety. Panie również częściej pobierają dzwonki (63,8 proc.) oraz biorą udział w konkursach sms-owych (65,4 proc.). Dla niektórych zaskakującym wyda się również fakt, że mężczyźni stanowią mniejszość nawet w przypadku pobierania gier na telefony komórkowe (48,9 proc.).
Przeczytaj także:
Smartfony - chleb powszedni
![Smartfony - chleb powszedni [© anyaberkut - Fotolia.com] Smartfony - chleb powszedni](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/smartfony/Smartfony-chleb-powszedni-131902-150x100crop.jpg)
oprac. : Joanna Kujawa / eGospodarka.pl