Z jakich usług mobilnych korzystają internauci?
2006-05-09 00:05
Przeczytaj także: Mobilny Internet w regionie CEE
Jak wynika z badań zrealizowanych przez Gemius, przeważająca większość respondentów deklaruje korzystanie z usług mobilnych rzadziej niż raz miesiącu. W przypadku pobierania gier na telefon komórkowy korzystanie z tej usługi rzadziej niż raz w miesiącu deklarowało 63,5 proc. badanych osób. Z taką samą częstotliwością grafiki pobiera 59,1 proc., a dzwonki telefoniczne 57,5 proc. internautów. Częstotliwość korzystania z usług mobilnych ma niewątpliwie związek z wysokością sum przeznaczanych na ten cel. Na pobieranie grafik i dzwonków ponad 2/3 badanych przeznacza mniej niż 5 PLN miesięcznie. W przypadku pobierania gier odpowiedź taką deklaruje prawie połowa badanych osób. Co ciekawe, prawie 3 proc. respondentów przeznacza na pobranie grafik na swój telefon komórkowy powyżej 50 PLN w miesięcznie!
fot. mat. prasowe
Najczęściej wykorzystywanym źródłem wiedzy o usługach mobilnych wśród badanych osób jest internet. Najpopularniejszymi witrynami związanymi z tym rynkiem okazały się serwisy operatorów i producentów telefonów komórkowych (25,7 proc.), strona wapster.pl (16,3 proc.) oraz papla.pl (7 proc.). Informacje związane z usługami mobilnymi respondenci czerpią również z prasy, szczególnie z tygodników i dwutygodników oraz z telewizji.
fot. mat. prasowe
Biorąc pod uwagę ciągły rozwój technologii związanej z telefonią komórkową oraz fakt, że ponad połowa osób mających do czynienia z usługami mobilnymi dobrze, a nawet bardzo dobrze ocenia ich jakość, można przypuszczać, że w ciągu najbliższych miesięcy powiększy się liczba osób korzystających z oferty firm działających w sektorze m-biznesu.
Badanie zostało zrealizowane za pomocą ankiet emitowanych losowo w okresie od 13 do 19 kwietnia 2006 roku. W ramach badania zebrano 1 277 wypełnionych do końca kwestionariuszy. Grupę celową przy realizacji tego badania stanowili internauci w wieku powyżej 15 lat, którzy deklarowali korzystanie kiedykolwiek z usług mobilnych. Liczba ankiet uzyskanych od grupy celowej wyniosła 879.
Przeczytaj także:
Smartfony - chleb powszedni
![Smartfony - chleb powszedni [© anyaberkut - Fotolia.com] Smartfony - chleb powszedni](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/smartfony/Smartfony-chleb-powszedni-131902-150x100crop.jpg)
1 2
oprac. : Joanna Kujawa / eGospodarka.pl