TP będzie świadczyć usługę powszechną
2006-05-09 10:17
Przeczytaj także: Usługi powszechne TP SA w 2010
Jednocześnie w drugiej decyzji Prezesa UKE z 5 maja 2006 r. zostały określone szczegółowe warunki świadczenia usługi powszechnej:• termin rozpoczęcia świadczenia usługi powszechnej od dnia doręczenia decyzji (co nastąpiło 8 maja 2006 r.),
• okres świadczenia usługi powszechnej przez 6 miesięcy od dnia doręczenia,
• wartości wskaźników dostępności i jakości świadczenia usługi powszechnej jakie powinny być dotrzymane przez TP S.A.,
• obowiązek świadczenia osobom o udokumentowanych niskich dochodach oraz osobom niepełnosprawnym pakietu socjalnego uwzględniającego ich możliwości ekonomiczne.
Obu decyzjom Prezes UKE nadał rygor natychmiastowej wykonalności.
Okres świadczenia usługi powszechnej został wyjątkowo określony na 6 miesięcy z uwagi na korzystne dla użytkowników jak najszybsze rozpoczęcie świadczenia usługi powszechnej przez wyznaczonego operatora. Wydanie kolejnej decyzji w tej sprawie obowiązkowo poprzedzi postępowanie konsultacyjne. Dlatego przed upływem 6 miesięcy Prezes UKE przeprowadzi wymagane ustawą konsultacje projektu decyzji określającej szczegółowe warunki świadczenia przez TP S.A. usługi powszechnej na wnioskowany przez Spółkę okres 5 lat.
Usługa powszechna to zestaw usług telekomunikacyjnych, jakie powinny być dostępne wszystkim użytkownikom końcowym stacjonarnych publicznych sieci telefonicznych na terytorium Polski, z zachowaniem wymaganej jakości i po przystępnej cenie. W jej skład wchodzą następujące usługi:
• przyłączenie pojedynczego zakończenia sieci w głównej lokalizacji abonenta (z wyłączeniem sieci cyfrowej z integracją usług ISDN);
• utrzymanie łącza abonenckiego z zakończeniem sieci w gotowości do świadczenia usług telekomunikacyjnych;
• połączenia telefoniczne krajowe i międzynarodowe, w tym do sieci ruchomych, obejmujące także zapewnienie transmisji dla faksu oraz transmisji danych, w tym połączenia do sieci Internet;
• udzielanie informacji o numerach telefonicznych oraz udostępnianie spisów abonentów;
• świadczenie udogodnień dla osób niepełnosprawnych;
• świadczenie usług telefonicznych za pomocą aparatów publicznych.
oprac. : Joanna Kujawa / eGospodarka.pl