Zachowania konsumentów: zakupy spożywcze w sieci
2018-04-12 10:05
Polak robi zakupy spożywcze w sieci © daviles - Fotolia.com
Przeczytaj także: E-grocery w Polsce. Jak robimy zakupy spożywcze online?
Kiedy kupujemy żywność online?
Okoliczności, w których konsumenci decydują się na zakupy spożywcze online są różnorodne i trudno jest tu o wskazanie dominujących tendencji. Z raportu wynika, że 19 proc. badanych żywnościowe e-zakupy robi wówczas, gdy potrzebne im są produkty trudno dostępne w innych sklepach, a 18 proc. zaopatruje się online przed różnymi okazjami, np. przyjęciem.
Z punktu widzenia rozwoju branży niewątpliwie istotny jest fakt, że wyłącznie produkty z długą datą ważności kupuje w sieci już tylko 13% e-klientów.
Produkty spożywcze w sieci kupujemy 7 dni w tygodniu
Polacy nie mają również ulubionego dnia, w którym odwiedzają witrynę e-sklepu spożywczego. Na duże i planowane zakupy decydujemy się niezależnie od dnia tygodnia - po prostu kupujemy wtedy, kiedy jest nam wygodnie. 32 proc. klientów robi takie zakupy w weekendy, natomiast 24 proc. w dni powszednie, a 44 proc. przyznaje, że nie ma reguły. Mężczyźni zdecydowanie wolą poświęcić czas na zakupy w sobotę lub niedzielę (42 proc.). Podobnego zdania jest tylko 1 na 5 Polek, ale z drugiej strony, panie wskazują częściej, że nie ma reguły, kiedy robią planowane online’owe zakupy spożywcze.
Najczęściej Polacy robią planowane zakupy spożywcze w sieci będąc w domu (29 proc.). W pracy zakupy robią zdecydowanie częściej panie (33 proc.) niż panowie (12 proc.).
Wysoka jakość produktów i wygodny kontakt najważniejsze
Konsumenci kupujący produkty spożywcze w sieci od internetowego sklepu spożywczego oczekują przede wszystkim wysokiej jakości produktów i wygodnego kontaktu (37 proc.). Co trzeci badany liczy także na szybką, ale i punktualną dostawę, a co czwarty – oczekuje odpowiednich warunków przewożenia produktów.
fot. mat. prasowe
Dlaczego robisz zakupy przez internet?
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)