Jak stworzyć e-mail, który nie trafi do spamu?
2018-04-12 11:08
E-mail © sasun Bughdaryan - Fotolia.com
Przeczytaj także: Kampania e-mail: co warto wiedzieć?
- Kampanie e-mail to jeden z efektywniejszych sposobów promowania własnych produktów. Jednak na sukces tego działania składa się wiele czynników. Z naszego badania wprost wynika, że czytamy maile od znanych nam marek i zwracamy uwagę na tytuł. Ale zanim e-mail trafi do skrzynki, firma musi wykonać pracę, podczas której najistotniejsze jest odpowiednie zebranie i zrozumienie bazy klientów. Czego innego oczekujemy od sklepu odzieżowego, a czego innego od banku czy ubezpieczyciela. Nie możemy też wysyłać takiej samej wiadomości do wszystkich – mówi Tomasz Pakulski, dyrektor zarządzający w REDLINK.
Przez e-mail do serca odbiorcy
E-maile marketingowe pojawiają się w naszych skrzynkach każdego dnia. Z badania zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia wynika, że 44% użytkowników otrzymuje dziennie do 10 takich wiadomości, co trzeci (32%) od 11 do 20, a co dziesiąty - ponad 20. Okazuje się również, że odbiorcami korespondencji marketingowej nieco częściej są kobiety - 16% pań przyznaje, że ich skrzynkach codziennie pojawia się ponad 20 maili reklamowych, wśród panów odsetek ten sięga 12%.
Warto przy tym podkreślić, że samo pojawienie się wiadomości w skrzynce wcale nie gwarantuje tego, że odbiorca zapozna się z jej treścią. Zdarza się, że adresat wyrzuca ją do kosza nawet do niej nie zaglądając. Co jest istotne dla oceny, że dany e-mail jest interesujący? Okazuje się, że przede wszystkim jest to nadawca, na którego wagę wskazuje połowa badanych. Na drugiej pozycji plasuje się tytuł z 49% wskazań, a na trzeciej - treść, ważna dla 36% ankietowanych. Na grafikę zwraca uwagę zaledwie 14% badanych, a na kolory 9%, choć eksperci REDLINK wskazują, że oba elementy mają spore znaczenie.
- Nie jest zaskoczeniem, że nadawca jest najważniejszy. Jeżeli dostaniemy maila od firmy, którą znamy i lubimy, a dodatkowo poinformuje nas o ciekawej promocji, chętniej otworzymy taką wiadomość niż w przypadku, gdy pisze do nas zupełnie anonimowa dla nas marka. Niemniej, jak już zadbamy o naszą bazę odbiorców i trafimy do osób, które interesują się ofertą, powinniśmy przyjrzeć się kolorystyce i rozłożeniu treści. To właśnie one mogą zdecydować o skuteczności kampanii. Przykładem dobrych praktyk jest takie rozłożenie treści, żeby łatwo było podjąć odpowiednią akcję, np. przejść do sklepu internetowego – mówi Marek Kaczmarek, marketing manager w REDLINK.
fot. mat. prasowe
Na które elementy e-maila zwracasz uwagę oceniając, czy cię interesuje?
SPAM taki straszny, jak go malują
Co trzecia osoba nigdy nie czyta maili, które wpadają do folderu spam. Czasem robi to 54% badanych. A to oznacza, że firmy mogą tracić na nieefektywnych wysyłkach nawet co trzeciego potencjalnego klienta.
- To jest właśnie element, którego firmy czasem nie doceniają. Dbają o odpowiednio pozyskaną bazę, atrakcyjny tytuł, treść i grafikę, a nie zastanawiają się czy posiadają odpowiednią infrastrukturę do wysyłki maili, która uchroni ich od wpadnięcia do spamu. Korzystanie z wyspecjalizowanych rozwiązań to często jedyna opcja, z której coraz częściej zaczynają korzystać nie tylko największe firmy robiące ogromne kampanie e-mailowe, ale też m.in. mniejsze sklepy internetowe – podsumowuje Marek Kaczmarek.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)