eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyJak stworzyć e-mail, który nie trafi do spamu?

Jak stworzyć e-mail, który nie trafi do spamu?

2018-04-12 11:08

Jak stworzyć e-mail, który nie trafi do spamu?

E-mail © sasun Bughdaryan - Fotolia.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Polacy zasypywani są reklamami. 3 na 4 użytkowników poczty otrzymuje dziennie do 20 e-maili dotyczących ofert handlowych lub promocji. O tym, czy są dla odbiorców interesujące, decydują w głównej mierze nadawca oraz tytuł, chociaż 36% czytających przyznaje, że liczy się również treść - wynika z badania ARC Rynek i Opinia. Jak jednak podkreślają eksperci REDLINK, aż 32% przychodzącej poczty trafia wprost do spamu. Dla firm oznacza to, że mogą tracić co trzeciego potencjalnego klienta.

Przeczytaj także: Kampania e-mail: co warto wiedzieć?

- Kampanie e-mail to jeden z efektywniejszych sposobów promowania własnych produktów. Jednak na sukces tego działania składa się wiele czynników. Z naszego badania wprost wynika, że czytamy maile od znanych nam marek i zwracamy uwagę na tytuł. Ale zanim e-mail trafi do skrzynki, firma musi wykonać pracę, podczas której najistotniejsze jest odpowiednie zebranie i zrozumienie bazy klientów. Czego innego oczekujemy od sklepu odzieżowego, a czego innego od banku czy ubezpieczyciela. Nie możemy też wysyłać takiej samej wiadomości do wszystkich – mówi Tomasz Pakulski, dyrektor zarządzający w REDLINK.

Przez e-mail do serca odbiorcy


E-maile marketingowe pojawiają się w naszych skrzynkach każdego dnia. Z badania zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia wynika, że 44% użytkowników otrzymuje dziennie do 10 takich wiadomości, co trzeci (32%) od 11 do 20, a co dziesiąty - ponad 20. Okazuje się również, że odbiorcami korespondencji marketingowej nieco częściej są kobiety - 16% pań przyznaje, że ich skrzynkach codziennie pojawia się ponad 20 maili reklamowych, wśród panów odsetek ten sięga 12%.

Warto przy tym podkreślić, że samo pojawienie się wiadomości w skrzynce wcale nie gwarantuje tego, że odbiorca zapozna się z jej treścią. Zdarza się, że adresat wyrzuca ją do kosza nawet do niej nie zaglądając. Co jest istotne dla oceny, że dany e-mail jest interesujący? Okazuje się, że przede wszystkim jest to nadawca, na którego wagę wskazuje połowa badanych. Na drugiej pozycji plasuje się tytuł z 49% wskazań, a na trzeciej - treść, ważna dla 36% ankietowanych. Na grafikę zwraca uwagę zaledwie 14% badanych, a na kolory 9%, choć eksperci REDLINK wskazują, że oba elementy mają spore znaczenie.
- Nie jest zaskoczeniem, że nadawca jest najważniejszy. Jeżeli dostaniemy maila od firmy, którą znamy i lubimy, a dodatkowo poinformuje nas o ciekawej promocji, chętniej otworzymy taką wiadomość niż w przypadku, gdy pisze do nas zupełnie anonimowa dla nas marka. Niemniej, jak już zadbamy o naszą bazę odbiorców i trafimy do osób, które interesują się ofertą, powinniśmy przyjrzeć się kolorystyce i rozłożeniu treści. To właśnie one mogą zdecydować o skuteczności kampanii. Przykładem dobrych praktyk jest takie rozłożenie treści, żeby łatwo było podjąć odpowiednią akcję, np. przejść do sklepu internetowego – mówi Marek Kaczmarek, marketing manager w REDLINK.

fot. mat. prasowe

Na które elementy e-maila zwracasz uwagę oceniając, czy cię interesuje?

Na pierwszym miejscu znajduje się nadawca, ważny dla połowy badanych.


SPAM taki straszny, jak go malują


Co trzecia osoba nigdy nie czyta maili, które wpadają do folderu spam. Czasem robi to 54% badanych. A to oznacza, że firmy mogą tracić na nieefektywnych wysyłkach nawet co trzeciego potencjalnego klienta.
- To jest właśnie element, którego firmy czasem nie doceniają. Dbają o odpowiednio pozyskaną bazę, atrakcyjny tytuł, treść i grafikę, a nie zastanawiają się czy posiadają odpowiednią infrastrukturę do wysyłki maili, która uchroni ich od wpadnięcia do spamu. Korzystanie z wyspecjalizowanych rozwiązań to często jedyna opcja, z której coraz częściej zaczynają korzystać nie tylko największe firmy robiące ogromne kampanie e-mailowe, ale też m.in. mniejsze sklepy internetowe – podsumowuje Marek Kaczmarek.

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: