Koniunktura konsumencka IV 2018
2018-04-19 11:39
Przeczytaj także: Koniunktura konsumencka III 2018
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) w marcu 2018 r.Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, był wyższy o 2,4 p. proc. w stosunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie 7,8*. W porównaniu do kwietnia 2017 r. obecna wartość BWUK jest wyższa o 8,6 p. proc. Dla większości składowych wskaźnika odnotowano wartości wyższe niż przed miesiącem. Największy wzrost wystąpił w przypadku ocen obecnej sytuacji finansowej gospodarstwa do-mowego oraz obecnej sytuacji ekonomicznej kraju (wzrosty odpowiednio o 5,3 i 3,7 p. proc.). Pogorszyła się natomiast ocena obecnej możliwości dokonywania ważnych zakupów (spadek o 0,8 p. proc.).
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK) w marcu 2018 r.
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, wzrósł o 2,8 p. proc. w sto-sunku do poprzedniego miesiąca i ukształtował się na poziomie 5,7*. W kwietniu br. WWUK osiągnął wartość o 8,8 p. proc. wyższą, niż w analogicznym miesiącu 2017 r. Na wzrost wartości wskaźnika wpłynęły wszystkie jego składowe. Najwyższe wzrosty odnoto-wano w ocenach dotyczących przyszłego poziomu bezrobocia i przyszłej sytuacji ekonomicz-nej kraju (odpowiednio o 4,6 i 2,8 p. proc.).
fot. mat. prasowe
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) oraz jego wartości składowe według miesięcy
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej jest średnią sald ocen zmian sytuacji finansowej gospodarstwa domowego, zmian ogólnej sytuacji ekonomicznej kraju oraz obecnego dokonywania ważnych zakupów.
* Obydwa wskaźniki ufności konsumenckiej mogą przyjmować wartości od –100 do +100. Wartość dodatnia oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych optymistycznie nad konsumentami nastawionymi pe-symistycznie, natomiast wartość ujemna oznacza przewagę liczebną konsumentów nastawionych pesymistycz-nie nad konsumentami nastawionymi optymistycznie. W kwietniu 2018 r. przeprowadzono 1357 wywiadów w okresie 03-12.04.2018 r. (w tym 93 metodą CATI – wywiadu telefonicznego wspomaganego komputerowo).
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)