Sprzedaż samochodów IV 2006
2006-05-11 11:15
Przeczytaj także: Sprzedaż samochodów II 2006
Sprzedaż samochodów osobowych w ciągu czterech miesięcy bieżącego roku wyniosła 78 tys. 466 sztuk. Jest to wynik o około 8 procent gorszy niż przed rokiem, należy jednak podkreślić fakt, iż z miesiąca na miesiąc notowany spadek zmniejsza się. Rezultat sprzedaży miesięcznej w kwietniu wynoszący 19 981 aut - jest o 7,7 proc. mniejszy niż w poprzednim miesiącu, ale o 3,3 proc. większy niż rok wcześniej.Spośród 42 oferowanych na polskim rynku marek, niespełna połowa odnotowała większą sprzedaż niż przed rokiem (20 firm), przy czym w pierwszej dziesiątce (80,7 proc. rynku) są tylko trzy marki o rosnącej tendencji (Toyota, Opel, Volkswagen), w drugiej dziesiątce (15,4 proc. rynku) jest pięć takich firm (Kia, Suzuki, Audi, Volvo, Mercedes), a pozostałe zajmują jeszcze dalsze pozycje.
Najczęściej kupowaną marką w 2006 roku jest niezmiennie Toyota. Na drugim miejscu listy najpopularniejszych marek w Polsce znalazła się Skoda. Na trzeciej pozycji znalazł się Opel. Czwartą lokatę w podsumowaniu zajmuje Fiat. Piąta pozycja należy do Forda. Trzy kolejne lokaty zajmują francuscy producenci: Renault, Peugeot, Citroen.
Na dziewiątym miejscu uplasował się ponownie Volkswagen, pierwszą dziesiątkę rankingu zamyka Honda.
Dynamicznie rośnie sprzedaż marek, sklasyfikowanych na dalszych pozycjach: Suzuki, Audi, Volvo, Mercedes, BMW, Subaru, a wręcz imponujące tempo wzrostu uzyskały auta marki Lexus i Saab. W kwietniu na polskie drogi wyjechał pierwszy w tym roku egzemplarz Maybacha.
oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl