Najczęściej cytowane media III 2018
2018-04-25 13:27
Radio © miraswonderland - Fotolia.com
Przeczytaj także: Najczęściej cytowane media II 2018
W marcu największą uwagę dziennikarzy przykuła sprawa amerykańskich sankcji wobec polskich władz.Prasa
W marcu 2018 roku najczęściej cytowanym tytułem prasowym była ponownie "Rzeczpospolita", która swoją pozycję zawdzięcza aktualnym informacjom na temat nowej ustawy o IPN. Na miejscu drugim ponownie znalazła się "Gazeta Wyborcza", a na miejscu trzecim pojawił się "Super Express".
Wśród najczęściej cytowanych tygodników marca nowym liderem został "Newsweek”. Stało się tak dzięki publikacji informacji o majątku Mateusza Morawieckiego. Na drugim miejscu bez zmian "Sieci Prawdy", a na trzecim „Do Rzeczy”.
Wśród najczęściej cytowanych miesięczników liderem ponownie został „Forbes”, dzięki rankingowi najbogatszych Polaków. Na drugim miejscu uplasowały się „Perspektywy”, a na trzecim „Twój Styl”.
fot. mat. prasowe
Najbardziej opiniotwórcze media
fot. mat. prasowe
fot. mat. prasowe
Tygodniki
fot. mat. prasowe
Miesięczniki
Telewizja
Wśród stacji telewizyjnych w marcu 2018 podium bez zmian. Liderem ponownie została TVN24, dzięki informacjom na temat najnowszego sondażu poparcia partii politycznych przeprowadzonego przez Kantar oraz dotyczących podjętej decyzji Komisji Etyki Poselskiej o ukaraniu upomnieniem Jarosława Kaczyńskiego. Kolejne miejsca na podium to TVN oraz TVPinfo.
fot. mat. prasowe
Telewizja
Radio
Wśród stacji radiowych najczęściej cytowano RMF FM, za sprawą wypowiedzi Konrada Szymańskiego w kontekście wizyty w Warszawie kanclerz Niemiec Angeli Merkel. Kolejne miejsca na podium zajęły Radio ZET i PR1.
fot. mat. prasowe
Portale internetowe
W marcu na pierwszym miejscu najpopularniejszych portali internetowych zmiana na pozycji pierwszej, gdzie wskoczył Onet.pl. Stało się to za sprawą publikacji notatki na temat amerykańskich sankcji wobec polskich władz. Kolejne miejsca zajęły Wirtualna Polska i Wpolityce.pl.
fot. mat. prasowe
Portale internetowe
Media ekonomiczne
Wśród mediów ekonomicznych liderem marca został podobnie jak przed miesiącem "Dziennik Gazeta Prawna", dzięki wywiadowi z Andrzejem Dudą. Na kolejnych miejscach uplasowały się „Puls Biznesu” oraz „Forbes”.
fot. mat. prasowe
Media ekonomiczne
Media regionalne
Wśród mediów regionalnych na pierwszym miejscu w marcu znalazło się Radio Plus. Radio Plus zawdzięcza swoją pozycję wypowiedzi Wojciecha Hermelińskiego o pracy urzędników wyborczych. Drugie miejsce zajęło Radio Gdańsk, a trzecie miejsce "Gazecie Wrocławskiej".
fot. mat. prasowe
Media regionalne
Badanie przeprowadzono na podstawie 27 115 przekazów z mediów (materiałów prasowych, programów radiowych, telewizyjnych i materiałów z portali internetowych) z okresu od 1 do 31 marca 2018 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 28 723 razy (21 272 razy w portalach internetowych, 3 910 w prasie, 2 660 w telewizji i 881 w radio).
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)