Wojny internetowe
2006-05-12 00:04
Przeczytaj także: Rynek wyszukiwarek: Google dominuje
Time Warner (AOL): Dochody z reklam w sieci wzrosły w AOL o 26 proc. w pierwszym kwartale - pokaźny przyrost, ale wciąż w tyle za wzrostem Google czy Yahoo.
AOL osiąga korzyści z tradycyjnych reklam internetowych, takich jak bannery czy reklamy video. Ale reklamy w sieci stanowią nadal mały procent ogólnej sprzedaży AOL, przynosząc około 20 proc. całkowitych dochodów. Reszta pochodzi z opłat subskrypcyjnych, a subskrybenci rezygnują ze starej usługi AOL dostępu do Internetu.
Żeby być niezawodnym, AOL podjął kilka poważnych kroków. Jego współpraca z Google, który przejął ostatnio 5 proc. udziałów w AOL, mogłaby polepszyć jego dochody z reklam wyszukiwanych. Otwierając stronę dla wszystkich użytkowników sieci, zamiast koncentrowania się na subskrybentach, zwiększył ruch na stronie. Według comScore, sieć stron należąca do Time Warner, głównie AOL, była drugą najbardziej popularną w sieci, przegrywając z Yahoo, ale nieznacznie wyprzedzając MSN Microsoftu i Google.
Ale dopóki sprzedaż reklam nie stanie się bardziej znacząca częścią ogólnej działalności AOL, inwestorzy Time Warner będą utrzymywać zamierający biznes prenumeraty.
Klasa C+
IAC/InterActive (Ask.com): Z jednej strony IAC/InterActive jest w dobrej sytuacji, odkąd właściwie zwiększył swoje udziały w rynku wyszukiwania w ostatnim kwartale, dzięki pewnym korzystnym nowościom na jego przeprojektowanych stronach.
Ale Ask.com ma jeszcze daleką drogę przed sobą, żeby stać się budzącym grozę graczem na rynku wyszukiwania, ma teraz około 6 proc. rynku.
Ask.com walczy także o to, żeby generować większe obroty z rosnącego na jego stronie ruchu. IAC poinformował, że dochody w Ask.com wzrosły tylko o 9 proc. i że dochody z pojedynczego zapytania, to ważna miara informująca ile strona zarabia dzięki wyszukiwaniu, spadły w porównaniu z rokiem wcześniejszym.
Ask.com także poinformował o stracie operacyjnej w wysokości 6,4 miliona dolarów, spowodowanej głównie przez wyższe wydatki na marketing i obsługę.
Klasa B-
oprac. : Marta Kamińska / eGospodarka.pl