E-maile nakręcają zakupy
2018-05-04 10:54
E-maile nakręcają zakupy © maicasaa - Fotolia.com
Przeczytaj także: Newsletter nr 1 komunikacji marketingowej?
- Aż połowa z nas co najmniej raz kupiła w ostatnim roku produkt, bo rabat otrzymany e-mailem był atrakcyjny i dopasowany do odbiorcy. To bardzo wysoki wskaźnik, dlatego przedsiębiorcy nie rezygnują z tej formy promocji. Widzimy jednak pewną zmianę. Firmy, zamiast rozsyłać e-maile do jak najszerszej grupy, ograniczają i segmentują swoje bazy. Zysków z takiego podejścia jest sporo. Po pierwsze, korzyści wizerunkowe. Kiedy wysyłamy e-maile tylko do zainteresowanych, nie narażamy się na irytację osób, które muszą kasować niechciane treści. Po drugie, mniejszą grupę odbiorców łatwiej angażować i budować z nią więź. Po trzecie, wielkimi krokami zbliża się RODO. Myślę, że nowe regulacje to dla wielu firm idealny moment do przemyślenia swojej strategii e-mail marketingowej – mówi Marek Kaczmarek, marketing manager w REDLINK.
Promocje e-mailowe większym wabikiem na kobiety
O tym, że rabat czy atrakcyjna promocja to bodźce do dokonywania zakupów, wiadomo już nie od dziś. Tym jednak, co na przestrzeni lat uległo sporej zmianie, są sposoby na informowanie klientów o możliwych korzyściach. Kiedyś służyły temu przede wszystkim witryny sklepowe, dziś są to bardzo często wiadomości e-mail.
Z badania zrealizowanego przez ARC Rynek i Opinia wynika, że w ciągu ostatniego roku aż 57% badanych kupiło od 1 do 5 produktów w efekcie otrzymanej na skrzynkę pocztową informacji o promocji. 16% respondentów nabyło 6-10 produktów, a kolejne 7% nawet od 11 do 15 rzeczy. Okazuje się też, że panowie do promocji podchodzą z większą wstrzemięźliwością - to oni znacznie częściej niż kobiety (61% vs. 54%) przyznają się do zakupu nie więcej niż 5 produktów. Panie są zdecydowanie bardziej rozrzutne. Co dziesiąta kobieta przyznaje, że w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy, skuszona promocją w newsletterze, zakupiła nawet 15 produktów. Wśród mężczyzn ten odsetek jest zdecydowanie mniejszy i wynosi zaledwie 4%.
Skłonność do zakupów po otrzymaniu na skrzynkę pocztową informacji o promocji spada z wiekiem. Podczas gdy 64% osób w wieku 18-24 lata przyznaje się do zakupu co najmniej jednego produktu, korzystając z promocji, wśród ludzi w wieku 34-44 lata ten odsetek wynosi 53%.
fot. mat. prasowe
E-mail marketing w Polsce
RODO pretekstem do zmian na lepsze
RODO, czyli nowe regulacje o ochronie danych osobowych, wchodzą w życie już w maju. Dla niektórych przedsiębiorców może to oznaczać m.in. konieczność zbierania nowych zgód na przetwarzanie danych osobowych do celów marketingowych oraz zgody na przesyłanie informacji handlowych środkami komunikacji elektronicznej.
- Firmy powinny odpowiedzieć sobie na pytanie, czy wiadomości promocyjne, które wysyłają, dostają tylko te osoby, które ich oczekują. Taki e-mailowy rachunek sumienia i dostosowanie komunikatów do odbiorców pozwoli zwiększyć skuteczność komunikacji – podsumowuje Marek Kaczmarek.
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ
Komentarze (0)