eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozyMajówka, czyli podróże, grill i assistance drogowy

Majówka, czyli podróże, grill i assistance drogowy

2018-05-14 11:11

Majówka, czyli podróże, grill i assistance drogowy

Awaria samochodu © FS-Stock - Fotolia.com

Turystyka majówkowa zyskuje wśród Polaków coraz to większą popularność, a dobitnym dowodem na to może być miniony weekend majowy, który pokaźna rzesza z nas spędziła poza domem. Statystyki Mondial Assistance pokazują również, że częściej niż rok temu spędzaliśmy majówkę poza Polską - liczba kierowców, którzy potrzebowali assistance drogowego za granicą podskoczyła względem minionego roku aż o 60 proc.

Przeczytaj także: 5 powodów, które najczęściej psują majówkę

W tym roku kalendarz okazał się wyjątkowo łaskawy - wystarczyły 3 dni urlopu, aby móc nie cieszyć 9 dniami nieprzerwanego, majówkowego wypoczynku (od 28 kwietnia do 6 maja). Polacy korzystali z tej możliwości nader chętnie.
- Przełożyło się to na ilość telefonów z prośbą o pomoc, które odebrali pracownicy Centrum Operacyjnego. Porównując majówkę do okresu 14.04.-22.04. można zauważyć, że Polacy postanowili wyjechać z kraju i odpoczywali przede wszystkim w Europie. Na terenie Polski nastąpił spadek wezwań assistance drogowego o 25 proc. – mówi Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance.

Assistance drogowe potrzebne przy awariach


Polacy spędzający majówkę za granicą dzwonili do Centrum Operacyjnego głównie w związku z awarią samochodu (76 proc., wzrost o 45 p.p.) oraz wypadkiem (13 proc., wzrost o 127 p.p.). Najbardziej "rozchwytywaną" usługą okazało się holowanie, które stanowiło 44 proc. ubezpieczonych wzrost o 45 p.p.) wszystkich zgłoszeń. Na kolejnych pozycjach uplasowały się prośby o samochód zastępczy – 10 proc. (wzrost o 23.p.p.) oraz interwencje w związku z koniecznością usunięcia awarii na miejscu – 6 proc. (wzrost o 40 p.p.).

fot. FS-Stock - Fotolia.com

Awaria samochodu

Polacy spędzający majówkę za granicą dzwonili do Centrum Operacyjnego głównie w związku z awarią samochodu.


- W przypadku kierowców korzystających z usług Mondial Assistance na terenie Polski również przeważały powiadomienia związane z awarią samochodu (74 proc., spadek o 20 p.p.). Kolejną przyczynę telefonów z prośbą o pomoc stanowił wypadek (21 proc., spadek o 40 p.p.). Najczęściej organizowaliśmy holowanie samochodu (70 proc., spadek o 8 p.p.), następnie samochód zastępczy (30 proc., spadek o 35 p.p.) oraz naprawę na miejscu (18 proc., wzrost o 1 p.p.). Największe zapotrzebowanie na usługi pomocowe poza granicami Polski pochodziło z Niemiec (32 proc.), Austrii oraz Włoch (po 9 proc.), Francji (8 proc.), a także z Chorwacji i Czech (po 7 proc.) – dodaje Piotr Ruszowski.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: