Najbardziej perspektywiczni polscy konsumenci
2006-05-14 00:04
Konsumenci w wieku 18-24 lub też osoby przed trzydziestką to segmenty klientów, które warto lepiej poznać i zadbać, aby one poznały naszą markę. Wszak to oni za parę lat będą kupować, a to czy zechcą wydać pieniądze u nas zależeć będzie od ich wcześniejszych doświadczeń z naszą firmą i marką. Choć będący jeszcze na starcie, często już stać ich na wiele, a i w przyszłość mogą spoglądać bez większych obaw.
Przeczytaj także: Yuppies - młodzi, wykształceni i dobrze zarabiający
Spójrzmy najpierw na obraz statystycznego młodego człowieka w wieku 18-24 lat. Największa grupa z nich (41%) wciąż jeszcze się uczy lub studiuje, 20% określa swój status zawodowy jako niepracujący, a 17% deklaruje wykonywanie prac fizycznych. 69% legitymuje się wykształceniem co najmniej średnim, a związek małżeński zawarło 17% osób w tym wieku. Najczęściej (43%) mieszkają u rodziny, choć prawie jedna czwarta może pochwalić się już własnym mieszkaniem.Większość z nich (67%) posiada własne konta bankowe oraz konta internetowe, z których młodzi ludzie korzystają dwukrotnie częściej niż statystyczny Polak.
Wakacji starają się nie spędzać w domu - najczęściej wybierają jakieś krajowe atrakcje (54%), ewentualnie wyjeżdżają do krajów europejskich (13%).
Spędzają mniej czasu przed telewizorem (37% nie więcej niż 2 godziny), za to chętniej wychodzą do pubów, dyskotek czy kina. Wśród deklarowanych hobby do najpopularniejszych należy słuchanie muzyki (78%), komputer/Internet (62%) oraz kultura/polityka/podróże (52%).
Poniżej zaprezentowane zostały przykładowe charakterystyki grup konsumentów w wyżej opisywanych kategoriach wiekowych, opartych na ogólnopolskim systemie segmentacji gospodarstw domowych Personicx.
Skazani na sukces
Młodzi, lepiej wykształceni i wciąż studiujący, zamieszkali w dużych aglomeracjach miejskich, których już stać jest na wiele.
Prawie połowa z nich jeszcze się uczy i studiuje, a druga połowa nabiera szlifów w pracy wspinając się systematycznie po szczeblach drabiny kariery. Trzy czwarte z nich mieszka wciąż z rodzicami lub w wynajętych kwaterach, ale własnym autem jeździ już zdecydowana większość. Kupują zwykle w hipermarketach wydając całkiem spore kwoty na tygodniowe zakupy - 50% wydaje więcej niż 150 zł. Mają własne rachunki oraz konta bankowe i przodują w korzystaniu z bankowości internetowej. Lubią modne gadżety i nowinki technologiczne: komputer, kamera czy TV cyfrowa stanowią ich standardowe wyposażenie. Bycie na czasie, to dla nich ważna sprawa. Wakacji nigdy nie spędzają w domu - zwykle wyjeżdżają, chętnie do krajów europejskich, choć w porównaniu do innych grup najczęściej wybierają się także poza Stary Kontynent. Niewiele czasu spędzają przed telewizorem, preferując spotkania z przyjaciółmi w pubach, dyskotekach czy wyjścia do kina.
Udział procentowy w całości gospodarstw domowych:1,6%
Są zdania, że:
Są rzeczy, które kupuję niezależnie od ceny, kiedy tylko pojawi się jakaś nowość.
Kupuję droższe produkty, bo wiem, że będą mi dłużej służyły.
Przy wyborze banku bardzo ważna jest dla mnie możliwość korzystania z jego usług przy pomocy Internetu.
Przeczytaj także:
Młodzież w świecie reklamy
oprac. : Joanna Kujawa / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
profil konsumenta, profil konsumentów, konsument, konsumenci, charakterystyka konsumentów, badania konsumentów, młodzież