Najbardziej perspektywiczni polscy konsumenci
2006-05-14 00:04
Przeczytaj także: Yuppies - młodzi, wykształceni i dobrze zarabiający
Prywatna szkoła w małym mieście
Uczący się, głównie w małych miasteczkach - czesne od rodziców wydają bez zbędnych ekstrawagancji.
Młodzi, bez zobowiązań, w większości pozostają na wikcie rodziców, którzy pokrywają ich czesne za szkoły i prywatne studia. Ci, co zdecydowali się wyjechać dzielą pokoje w wynajętych mieszkaniach i wiodą raczej skromne, studenckie życie. Co drugi posiada już swoje konto bankowe, chętnie obsługiwane także przez Internet. Bazary omijają z daleka, kupując zwykle w pobliskich supermarketach, w których chętnie też korzystają z okazyjnych promocji i wyprzedaży. Komórka (najczęściej na kartę) to niezbędny element ich wyposażenia, choć starają się nie wydawać zbyt dużo na rozmowy telefoniczne - do 50 zł miesięcznie przeznacza na ten cel 38% z nich. Własnym sprzętem komputerowym może pochwalić się co trzeci, reszta natomiast korzysta z pc-tów oraz podłączenia do sieci znajdujących się w szkołach oraz kawiarenkach internetowych. Spędzają trochę czasu przed telewizorem, słuchają muzyki i bawią się w dyskotekach.
Udział procentowy w całości gospodarstw domowych: 3%
Są zdania, że:
Do odwiedzenia sklepów przyciągają mnie niskie ceny, brak kolejek do kasy i atrakcyjne gazetki reklamowe.
Korzystam z usług banku, który pozwala mi obsługiwać swoje konto przez Internet, ale ma także swój oddział w pobliżu.
Są rzeczy, za które kupuję niezależnie od ceny, kiedy tylko pojawi się jakaś nowość.
Małe ambicje
Młodzi, uczący się w szkołach pomaturalnych, pochodzący z rodzin o niższym statusie materialnym i finansowym.
Młodzi, bez dzieci. Pochodzą z raczej mniej zamożnych rodzin, toteż i ciężko im liczyć na wsparcie. Duża grupa wciąż się uczy, częściej w szkołach pomaturalnych, niż na renomowanych wyższych uczelniach, a jedna czwarta nie robi nic. Własne konta bankowe ma niecałe 40% z nich, a komputer tylko 19%. Internet przeglądają czasem w szkole bądź kawiarence internetowej, natomiast z "komórki" korzysta praktycznie połowa, z reguły doładowując karty pre-paid. Co drugi spędza wakacje w domu, a główną rozrywką pozostają dla nich dyskoteki, słuchanie muzyki, Przegląd Sportowy albo reality show w TV.
Udział procentowy w całości gospodarstw domowych: 5%
Są zdania, że:
Niskie ceny, częste promocje i szeroki asortyment to najważniejsze kryteria wyboru sklepu, w którym robię codzienne zakupy.
Uważnie porównuję ceny różnych producentów zanim coś kupię.
Dane pochodzą z Ogólnopolskiego Kwestionariusza Produktów i Usług Acxiom Polska (czerwiec 2005 rok). Próba badawcza osób w wieku 18-24 lat, na której oparto powyższe dane, wynosiła 2245 osób i obejmowała obszar całej Polski.
Przeczytaj także:
Młodzież w świecie reklamy
oprac. : Joanna Kujawa / eGospodarka.pl
Więcej na ten temat:
profil konsumenta, profil konsumentów, konsument, konsumenci, charakterystyka konsumentów, badania konsumentów, młodzież